Dansken


Hahahahaha, idag hände det sjukaste på länge: dansken bara satte sig i sin bil och körde hem!
Han morgonfodrade, åt frukost och sen sade han till Tomas att han slutade efter som det här inte var vad han hade förväntat sig. Han gav det 11 dagar. 6 dagar med Tomas hemma. Helt flippat, och vilken himla dålig stil att bara säga upp sig och sen sticka.
När vi satt och åt frukost så funderade jag över om han skulle vara ledig idag eftersom han hade vanliga kläder på sig (dvs. jeans, t-shirt och skjorta) i stället för tröja och sina skabbiga hängselbyxor som han brukar ha. Jag blev dock konfunderad när Tomas och Annika bestämde vilka hästar som skulle gå, och att vi var tre som skulle dela på dem så hon frågade om tårna var bra nog för att jag skulle kunna rida (Tomas skulle vara borta på förmiddagen, så han skulle bara köra en häst på em). Jag fick det inte riktigt att gå ihop men tänkte bara att: jaja, jag får väl veta tids nog. När det var dags att gå ut och börja i stallet så märkte jag att han dröjde sig kvar i köket, men sket i vilket och släppte ut hästarna. När jag skulle ta ut den sista var jag måttligt irriterad över att jag fått göra allt själv, tro mig jag har inga problem med att göra allt själv men jag vill gärna veta det, och då dök plötsligt Tomas upp och meddelade att dansken hade slutat. Helt sådär bara. Han berättade att de hade pratat häromdagen och bestämt att han skulle vara kvar till den 27:e och se hur det funkade, men nu bara drog han alltså.
Helt stört. Haha, det roliga är att vi har tränat alla hästar utom två idag, och det har gått hur smidigt som helst. Det har nästan gått lättare än när han var här :P Usch vad hemsk jag är, men det är sant! Men snacka om att boxarna var äckliga i det stallet han har skött! Fick ta ut minst en skottkärra ur varje (det är bädd) och kommer nog behöva ta lika mycket imorrn. Lite skrämmande att någon som tävlar ponnyspann inte ens kan mocka en box...
Det har i alla fall varit det huvudsakliga diskussionsämnet idag :P Jag och Annika har haft en del goda skratt åt honom, lite hemska är vi kanske, men han var ganska hopplös och dryg, så det finns mycket att skämta om ^^
Ponnyn tog in sig själv idag. Höll på putsa när jag hörde jag lite konstiga ljud ute i stallet. Hade bara ett par träns kvar, så jag tänkte att jag kunde kolla när jag var klar. Antog att det var Annika som höll på med något, alternativt att Rebecka gick runt i träskor eller något. När jag gick ut ur selkammaren blev jag lagom förvånad - längst ner i stallgången stod Trixi och tittade på mig som att det var på tiden att jag kom och kunde släppa in henne i sin box. Haha. Skönare ponny får man leta efter. Snällare också för den delen. Hon hade inte rört betforhinkarna eller något, och tur är väl det, hon är tjock nog som det är :P



Jaja, ni får ha det bra, det kommer jag nu när dansken är väck ;D
Moahahaha

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0