Trött


...det är så jag sammanfattar allt. Jag är så himla trött.
Tror inte att jag har sovit ordentligt en enda natt sen jag flyttade ut ur lägenheten. Kommer liksom inte till ro, utan ligger bara och vrider och vänder på mig. Antar att det är för att jag inte kan slappna av på samma vis här inne, det känns aldrig riktigt som att jag slutar eftersom jag inte går "hem" för dagen på samma vis, utan jag går bara från köket in på mitt rum. Hoppas att jag vänjer mig snart, för orkar snart inte jobba mer.

Gårdagen var lite ledsam. Kalven hade dött under natten :( Stackars 155:an.. Får hoppas att hon inte led alltför mycket bara..
Vanligt stalljobb på förmiddagen. Satte dansken på att putsa fönstren i stallet efter att han mockat så skötte jag att ha hästarna klara åt Annika, vilket bara var några enbet. Rättade till gödselstacken som var ett kaos samt mockade ur två bäddar eftersom de har blivit så himla äckliga sen dansken börjat sköta om det stallet.. Måste bli en ändring. Är i alla fall lite stolt, tyckte knappt att det var jobbigt ^^ När jag var halvvägs genom den andra boxen så började jag känna av att jag arbetade, men det var ingen större ansträngning. Senast jag mockade ur bäddar så blev jag jättetrött i både armar och rygg efter inte ens en box, men nu kände jag nästintill inget alls :) Det enda som var jobbigt var doften. 

Det går i alla fall lite bättre med dansken nu, han har börjat fatta lite mer av vad man säger nu, så man måste inte prata som med en femåring och peka och hålla på på samma vis. Typ... Nu är det mer som med en åttaåring. Haha. Tror inte att jag har mött en så långsam människa i hela mitt liv, i alla fall inte på väldigt länge. Allt han gör tar evigheter och det blir ändå inte bra gjort? Han fick åka med Tomas när han körde ett par i morse, så då strödde jag klart i stallet som han hade mockat i. I varenda en av de sju boxarna hittade jag minst två skitar (som inte var nylagda) och jag fick dra in ströet från kanterna eftersom boxen var som någon sorts krater. Strödde tre kakor (stora) i varje box eftersom de var så blöta. Fattar inte hur han lyckas, vet inte hur många gånger jag har försökt förklara hur han ska mocka. Jag har till och med visat och ändå sjunker det inte in. Suck. I eftermiddags tog han så lång tid på sig att putsa selarna att jag började undra om han hade gått iväg eller något. När jag lämnade selkammaren för att ta sela en häst åt Annika, plocka skitar och linda ben så hade han tre av fyrspannsselarna kvar, samt enbetsselen. Det var 45 minuter tills dess att vi skulle börja fodra, så jag försökte febrilt komma på vad han skulle göra när han var klar. Jag började mocka ut en bädd i en tom box och kom på att han ju kunde ta över det så fodrade jag (mockade ju som sagt ur två stycken igår). Tiden gick, ingen skymt av dansken. Jag fodrade och gjorde allt som skulle göras innan vi var klara. Fortfarande inte klar. Jag gick in i selkammaren. Då hade han i princip precis blivit klar. 1,5 timme hade han hållit på! Det tog max 45 min när jag var långsam och gjorde alla fem selar. Jeez. Han kör ju fyrspann själv, ponny förvisso, men så stor skillnad är det inte på selarna...
Hjälpte honom med den selen som Annika precis kommit in med, då jävlar tog det inte ens 10 minuter så var det klart. Vad sjutton hade han hållit på med undrar jag? 

Jaja, till något positivt - det gick superbra när jag körde mongot idag. Blir fortfarande helt glad när jag tänker på det. Det bara flöt på och han följde tömmarna helt perfekt. Så underbart var det. Det är alldeles för länge sen det kändes så här bra. Kanske äntligen har börjat hitta tillbaka till körningen? Fått tillbaka den där känslan som gör att det känns så enkelt. Hoppas det :) Nu minns jag liksom varför jag älskar körningen så mycket.

Satt med bilderna från Nebanice igår, de som Linnéa ska köpa. Tittade på Hidalgo samtidigt, skönt var det, annars hade jag aldrig pallat :P Skivan är i alla fall klar nu, så det är bara för henne att hämta den imorrn :D Nu ska jag bara orka ta tag i de sista, sen ska jag även ta de från uppvisningen i Kvidinge för någon månad sen, så jag kan göra skivan till Tomas och Annika. Hur ska jag orka med en försäljningshemsida? Haha, det är liksom en månad sen vi var i Nebanice xD Fast å andra sidan, blev klar ganska snabbt med Aachenbilderna, så det är väl bara en motivationsfråga.

Hade tänkt cykla idag, men tror att jag bara ska borsta tänderna, byta om till myskläder och lägga mig framför teven och somna :) Tråkigt men sant.

Sov gott då! ;D

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0