Bättre sent än aldrig brukar man säga


Jag har länge tänkt skapa en blogg, och nu antar jag att det var dags.
Den kommer vara lite av min dagbok, det vill säga jag kommer skriva lite om vad som har hänt under dagen, tankar och funderingar, känslor - you name it.
Jag vet inte om det kommer vara lika intressant för er som det kommer vara för mig, men ja, då behöver ni inte läsa :)

Hur som helst..
Idag har varit en rätt så bra dag, även om jag har varit sjukt trött efter som en viss person fick för sig att ringa och väcka mig klockan tre inatt..
Det är bara jag och Annika på gården eftersom Tomas är i Italien med det finska enbetslandslaget för VM:et, så det är ganska chill jobb även om det inte är så mycket mindre än vanligt.
Fick köra nougaten idag, vilket i stort sett är det enda jag kan göra eftersom jag inte får ner foten i en ridsko pga mina brutna tår, medan Annika körde de andra hästarna. Allt bara flöt på och nu är helt plötsligt kvällen här, igen.
Har varit på bra humör idag (tror att det har och göra med de planer jag håller på att smida i hemlighet) och det gör allting lättare. Oroa er inte, ni kommer få veta vad mina planer är, bara inte nu. Det måste förbli en hemlighet ett tag till, men håll tummarna för att det går som jag vill! :)
Imorrn kommer dansken som har orsakat min flytt från lägenheten tillbaka in i rummet i huset igen. Hoppas att han jobbar bra nu, pallar inte en snubbe som tror att han bara kan komma hit och köra sina hästar, utan att behöva jobba ordentligt i övrigt. Fast ja, det enda jag egentligen oroar mig för är att han inte förstår svenska och har en riktigt grov danska som jag inte fattar ett ord av. Känns som att det kommer bli lätt? Haha. Jaja, den tiden den sorgen.

Jag har varit en aning patetisk sen igår morse, men nu är det slut på det, jag tänker gå vidare. Det är tråkigt att det blev som det blev, och jag saknar dig det kan jag inte undkomma. Eller ja, jag saknar de bra stunderna vi hade och de planer vi hade som aldrig kommer bli av. I källaren står det flera lådor packade med saker som vi skulle ha med till vår blivande lägenhet, saker som vi lade ner i glädje med stora förväntningar inför det liv som vi skulle skapa tillsammans.
Det är synd att det skulle bli så här, jag har förlorat en god vän. Det kommer aldrig bli som det var innan den där kvällen på balen då vi insåg vad vi kände för varandra.
Men, jag har många andra bra vänner som finns där för mig när jag behöver det, och det är er jag tänker satsa på. Jag vill bara tacka för tiden vi fick tillsammans, jag ångrar ingenting. Nu är det dock dags att gå vidare. Det har funnits en liten gnista av hopp inom mig, men den har jag nu släckt. Även om jag vill ha tillbaka det vi hade, så vet jag att det aldrig kommer kunna bli som förut. Är det meningen att det ska vara vi, så kommer det väl bli så, men nu har jag ett liv att leva som inte kommer kretsa kring dig. Det finns fler fiskar i sjön.
Ta hand om dig och ha ett bra liv, det ska i alla fall jag ha.

Nu ska jag ut och hjälpa Annika och en snubbe att spänna för hans häst så att de kan köra, sen ska jag ta tag i min kropp och träna, tro det eller ej! Jag har ett träningsprogram som jag ska följa, just nu så kommer jag dock byta ut joggingen mot cykling, av förklarlig anledning ;)
Puss och kram, skumbanan!

Hälsningar
Postat av: Lina P

Haha jag bestämde mig i morse för att börja blogga med!! För att kanske kunna reda ut alla tankar och skit som snurrar i skallen ^^ Låter som du har finfina planer för dig själv nu :D Håller tummarna! You go girl!! (hatar egentligen uttrycket, men vad gör man när det är det enda som dyker upp skallen ^^) Puss

2010-07-28 @ 19:20:48
Postat av: Brandt

Haha, tänka sig vilket sammanträffande! :D Och att vi båda har lite samma tanke bakom bloggen, tänkte att det kunde vara bra att ha en plats att ventilera sig på :P Tack! Uttryck finns av en anledning, de passar in även om de är dumma ;D Puss

2010-07-28 @ 19:46:21
URL: http://rebbrandt.blogg.se/
Postat av: Andrea

roligt att du startat blogg, kan man se vad som händer där borta hos dig! :) Hur är läget annars nu för tiden? :) kram

2010-07-28 @ 20:59:25
URL: http://twistedlullaby.blogg.se/
Postat av: Brandt

Jo men visst! :) Jodå, det funkar helt okej, själv då? Kram

2010-07-28 @ 22:06:03
URL: http://rebbrandt.blogg.se/
Postat av: Andrea

Det är bara fint :) Snart börjar ju skolan och allt! kram

2010-07-29 @ 11:31:33
URL: http://twistedlullaby.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Kul att se att du också har en blogg =) Då kanske man kan hålla bättre koll på sin kusse så inte du gör något galet! (alltså: mer än vanligt!) ;) hihi. Många kramar!

2010-07-29 @ 14:00:49
URL: http://ladylovan.blogg.se/
Postat av: Brandt

Haha, jag gör väl aldrig någonting som skulle kunna klassas som galet ;D Kramar

2010-07-29 @ 15:56:21
URL: http://rebbrandt.blogg.se/

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0