Fotfail


Damn, som om det inte var jobbigt nog med mina brutna tår, så har jag även börjat känna av min hälsporre igen. Hade det problemet ett tag för några år sedan när jag av någon anledning överbelastade foten i kombination med dåliga skor, och nu är det alltså dags igen. Föga förvånande dock med tanke på att jag felbelastar foten och dessutom bara kan ha ett par tunna flipflops eftersom allt som täcker tårna är outhärdligt. För er som inte vet vad hälsporre är så kommer en snabb beskrivning: "Hälsporre kan ge kraftig smärta under hälen när du står eller går. Själva hälsporren i sig gör inte ont utan det är små bristningar i den sena som förbinder hälbenet med tårna som blir öm." - http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Halsporre/
Det här var verkligen inte vad jag behövde, så nu får jag se vad jag ska göra. Måste välja en smärta att uthärda och det lutar åt tårna nu. Som dr. mamma sa med eftertryck: "hellre att du tar smärtstillande för tårna och har lite ont, än går i dåliga skor för hälsporre kan bli riktigt långdraget skit!". Crap. Jaja, ska sluta klaga nu ^^

Fick köra två hästar idag, då blir man glad ^^ Speciellt när det äntligen klickar med den ena hästen (som jag inte har gillat att köra tidigare) och det går jättebra! Han var ju hur rolig som helst att köra när man hittade hans knappar så att han gick ordentligt! :)

Dansken (Mattias) dök upp idag strax innan lunch. Jag stod och putsade parselarna och rätt som det var så stod han där. Blev en anin g förvånad då Annika sagt att han skulle komma på kvällen. Tomas hade tydligen inte berättat att han är i Italien den här veckan, så jag fick så fint försöka hänvisa Mattias till Annika som var nere vid ridhuset. Fick sen veta att de bara skulle lämna av hans grejer och sen skulle de åka till High Chaparall, skönt tänkte jag, då kan vi bara fortsätta som planerat. Gick in för att äta lunch, Annika frågar då om han fortfarande är kvar. Jo visst är han det. Det visar sig då att hans familj redan hade åkt, så han blev tydligen kvar trots allt.
Så på eftermiddagen gick han bara runt som en svans efter mig i stallet medan jag släppte ut de hästar som gått på fm samt fixade och körde häst nr. 2. Försökte snacka lite, men det är skitsvårt att fatta vad han säger, så det gick väl sådär, haha.
Jaja, vi får väl se hur det går nu framöver, jag lovar att rapportera ;)

Det blev förresten ingen träning igår, fastnade med bloggen.. Fail. Men så fort vi har ätit ska jag ut och cykla en runda, blir nog bara det och sit-ups, resten av träningsprogrammet skiter sig pga hälsporren. 

Nu tycker jag att alla ska hålla tummarna för Glenn Hesslo och de andra svenskarna (Thomas Sjöberg, Cecilia Qvarnström och Anneli Blomberg(ej med i laget)) som är i Italien och tävlar i enbets-VM! :D Glenn körde dressyren klockan 16 idag, men ännu inga resultat. Spänningen är olidlig.

Glenn Hesslo med Alexo i Nebanice(Tjeckien) juni 2010.



Just ja, skulle nämna att Malin Jonasson (http://nerknarkattroll.blogg.se/) är den stolta fotografen till bilden i headern. Tack Malin! ;)

Ha det bäst!

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0