Frankenstein


Första dagen med dansken idag. Har känts som att jobba med Frankensteins monster (inget ont om honom som person!) eftersom han dels inte fattar och sen inte reagerar.
Jag: Du kan plocka skitar (för tredje gången idag, så han borde fatta det nu.
Han: Okej! (nickar)
Han agerar inte men jag tänkte att han nog börjar när som helst så jag går för att linda ben. Han följer efter (vilket är åt helt fel håll för honom) så jag kollar lite konstigt och frågande på honom. Då vänder han och går och hämtar en skottkärra. Så har det varit hela dagen. "Gör du det?" "Okej!" och sen tar det en halv evighet innan han gör det, så man vet inte om han har fattat eller ej. Det värsta är att jag varje gång har frågat om han har förstått vad jag har sagt, och då har han sagt ja, men sen verkar han inte ha fattat ändå :P Haha, hoppas att han lär sig snabbt.

Imorrn har jag i alla fall eftermiddagen ledig, så då ska jag bl.a. åka till Hööks och köpa en ny ridhjälm :D Tack till mamma som gav mig pengar till den, hon tyckte att jag kunde få det :) 

Börjar äntligen få upp lite temperatur i kroppen efter att ha jobbat i regn (kört två hästar utomhus) hela dagen och varit dyngsur mest hela tiden trots regnkläder. Har dock varit duktig idag och haft bättre skor på mig enligt dr. Mammas råd. Blev träskor, de gjorde minst ont och ska tydligen även vara bra för mina brutna tår. Hälsporren har inte alls gjort lika ont idag, så förhoppningsvis läker det snabbt :)

Nu ska jag kolla vidare på Bones.
Hej svejs!


Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0