Utryckning


Blev ingen cappuccino, eller jo nu blev det, men inte när jag hade planerat alltså.
Precis efter att jag hade publicerat förra inlägget så kom Annika inrusandes och frågade om jag inte kunde följa med upp till en dålig kalv. När vi bytte beteshage på dem i förmiddags så lade vi märke till att den inte verkade helt kry, och nu var den alltså sämre. Så det blev att åka upp dit och baxa in den i en transport där en veterinär kunde undersöka och ge henne en liten behandling (15 liter vatten, kortison, B-vitamin och antibiotika).
När han var klar körde vi hem den lilla 6-månaders kvigan och baxade in henne i en box (och ja vi baxade, jag drog och A puttade medan kalven motvilligt rörde sig framåt -.-). Under detta arbetet blev jag totalstämplad på min dåliga fot, det är helt enkelt inte meningen att den ska läka.. Träffade som tur var inte rätt på de redan skadade tårna, men det kändes ändå kan jag säga...

Så nu blir det bara att hålla tummarna för att hon mår bättre imorrn!

Just ja, det går inte så bra för svenskarna i Italien.. Vill ni ha närmare tider och resultat så kolla här: http://www.hoefnet.nl/en/home/site/uitslagen/a3d275a39f0b84d54686847f075d3293

Sov gott!

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0