Ett släp kommer lastat


Annika och Tomas tog det lugnt innan lunch och återhämtade sig lite, så jag tog stallet själv i morse.
När jag fixat allt det vanliga tog jag och mockade ur lastbilen, det var inte direkt första prioritet när de kom hem igår vid åtta, wonder why ;) Sen krånglade jag ut en dressyrsele, de fyra dressyrhuvudlagen och maratontömmarna vilket jag putsade innan lunch.

Efter lunch öppnade vi släpet och lastade av vagnarna så var det lite lättare att komma åt selarna, haha. Någon mer putsning blev det inte för det var bara för mig och Annika att börja sortera allting (nästan allt låg på vagnarna som var inplastade): selar på selställningen, tvätt till tvättstugan, hinkar och krubbor stallet för rengöring osv.

Så småningom när vi fått undan nästan allt så körde vi ner vagnarna till spolplatsen, sen tog vi in tävlingshästarna som ändå bara låg och sov i hagen, vi ville inte att de skulle bli kalla. Annika fortsatte att ta tömma släpet på det som var kvar som ändå bara behövdes en person till medan jag tvättade vagnarna ända till fikan.

Imorrn är det nog bara selputsning som gäller. Putsa dressyrselarna - putsa maratonselarna - fetta dressyrselarna och hänga in i ett skåp för vinterförvaring - olja maratonselarna. Sen är det nog slut på dagen ^^ Haha.

En skottkärra kommer lastad!



Adios din gås!

Hälsningar
Postat av: Sara Axman

Hej! Upptäckte precis att du har en blogg. Jättekul att se vad du hittar på för spännande nuförtiden och kul att du fortfarande håller på med hästar! Massor av kramar till dig! / Sara

2010-10-14 @ 17:15:40
URL: http://twitter.com/saraaxman

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0