Gekaus and other shit


I förrgår avslutade jag min sista dag som hästskötare hos Team Eriksson, vilket innebär att jag för tillfället är mellan två jobb. Haha. Fram till den 25:e då jag börjar hos Team Persson så har jag en ganska fullspäckad vecka.

Igår var det Gekås, återkommer till det senare ;)
Idag: Packa upp och organisera, packa en resväska för min resa till Jönköping måndag till torsdag. Åka ut till Sjöbo för att hämta min jacka som jag glömde där i morse (såklart..) Dejt med högstbjudande person ^^
Måndag - tisdag: Resa till Jönköping och träffa bästa Bea :D
Onsdag - torsdag: Ta mig till Visingsö och träffa käraste Kajsa :D Torsdag kväll åker jag hem till mamma igen.
Fredag: Ev åka ut till Fredrik Perssons gård och kolla på lägenheten och snacka lite.
Lördag: Högskoleprov hela dagen, på kvällen tar Skipper med mig som sitt bihang till Josefine Zanders 20-årsfest.
Söndag: Dejt med högstbjudande person, utflyttning till Team Persson antar jag.

Som sagt, fullt upp ;)
Men det är så skönt! Första gången på ett halvår som jag är sammanhängande ledig längre än två dagar. 

GEKÅS!
Igår åkte alltså jag, Malin och Malins mamma Eva till Gekås för att shoppa loss! Det var sjukt mycket folk! När jag har varit där förut så har vi bara kunnat gå rakt in och det har inte varit alltför svårt att ta sig fram bland grejerna. Igår vet jag inte hur många gånger jag sa panik eftersom jag blev galen av att inte kunna röra mig någonstans för att det var folk eller vagnar i vägen. Det tog en timme och fyrtio minuters köande innan vi kom in, men kul hade vi! Vi hade varsin kundvagn vilka vi hade tryck ihop och körde som en. Jag kröp i den bakersta så tryckte Malin på de andra två så att jag blev instängd och Eva körde mig. Bara för att. Haha, det var roligt ^^ Flera i kön bakom och framför stod och skrattade åt oss. Haha. Sen höll vi allmänt på att fjanta oss och klättra på vagnarna och sånt.

Men i alla fall. In kom vi. Började med källaren och djuravdelningen. Sen kollade vi på hygienartiklar och liknande, samt provad ut några jackor. Jag hittade en skitsnygg skinnjacka och en lika snygg ulljacka! Äntligen! Malin köpte en likadan ulljacka, great minds think alike.

Sen åt vi lite lunch, på kundvagnsparkeringen hittade vi Kellersson! :D Roligt att träffa henne igen även om det bara var för en kort stund :) Sen tog vi oss in i infernot igen.. Hittade massor med nyttiga grejer (och även några mindre nyttiga men lite roligt måste man ju ha ;)) Totalt blev det 74 artiklar för summan av 3734,67 kr ^^
Det jag bland annat köpte, förutom jackorna, var: två kuddar, ett påslakanset, två underlakan, badhanddukar med matchande handduk i två olika färger, 2-pack kökshanddukar, epilator, platt-/locktång, nio par strumpor, fem par trosor, två BH, såser från Blå band, grytvante, två springformar, måttsats, skärp, hygienartiklar, värmeskydd för håret, vantar, en väst och en tröja till stallet, målarset, adventsstake etc.

Nu orkar jag inte räkna upp mer, men mycket saker blir det :) Det mesta var faktiskt bara sånt jag behövde och jag är helnöjd med det jag köpte :) Ångar inget utom att jag inte köpte en frostskrapa med handske till bilen, för i morse var den helt täckt med frost! Nu går det inte längre att förneka att hösten och snart vintern är här.

När vi började fundera på att ta oss hemåt så ropade de ut i högtalarna att det var cirka en timmes kö till kassorna(!) och att vi var välkomna att fortsätta handla tills köerna minskade. Det var helt sjukt, gick knappt att ta sig fram i gångarna de 50 metrarna närmast kassorna. Malin fick en utskällning när hon skulle ta sig fram till lakanen utav en tant som sa att hon inte bara kunde klämma sig fram där, det var minsann en kö! Eh, ja, men det är en gång också. Surkärringar var det gott om..

Vi kom ifrån Gekås en timme efter att de hade stängt, då hade vi lyckats betala och trycka in allt i bilen. Trångt blev det ;) På vägen hem stannade vi och åt på McDonald's, det var gott med lite mat för vi åt bara en liten baguette till lunch ^^ Var hemma runt nio på kvällen. Återhämtade oss med lite vin framför teven. Vi byggde även ihop Malins bästa köp - LEGO Värdetransportrån (Security smash på engelska)! Haha, vem kommer på ett sånt lego?! xD Snacka om att uppmana till brott ;) Hon smsade mig nyss och sa att alla på jobbet var avundsjuka på hennes Lego ;) Hahaha!

Nej, nu ska jag umgås med min mor, sen ska jag gå igenom mina fynd och så småningom ta mig till Sjöbo och hämta min jacka -.- Surt men den är värd det!

Ha det bäst!

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0