Jönköpingsresa och nytt jobb


Tänkte att jag skulle ta och skriva om min resa medan jag har orken och såklart även om den första veckan på mitt nya jobb :)

Måndag 18/10
Trodde att jag höll på att missa bussen som skulle ta mig till centralen, men det visade sig att jag var ute i så pass god tid att jag hunnit med den som gick 08:37 ist för 08:53 ^^ Tåget gick 09:28 och hela resan gick smärtfritt, allt var i perfekt tid, inte minsta försening :)
Bea hittade mig på stationen och först åkte vi hem till henne och chillade lite sen tog vi oss till A6 köpcentrum. Vi hamnade på IKEA där vi flummade runt, just like the good old days ;) Tur att det var i Jönköping så att ingen man kände dök upp, haha ^^
Gick hem och bakade kladdkakemuffins med små chamallows i (inspiration från Maddusch) och de var sååå goda! Snackade en hel massa skit gjorde vi också medan vi avnjöt lite Black Tower. Klockan 21:20 var det Buried på bio, sjukt besviken. Filmen var bra gjord egentligen, spänningen hölls uppe rätt så bra genom hela filmen, trots att man bara såg Ryan Reynolds i en kista och inget annat. Slutet förstörde dock allt och gjorde att det kändes totalt olönt att se skiten. 

Tisdag 19/10
Vaknade runt nio, vilket var det längsta jag sovit på över en månad, så jag var überoigg, B tyckte dock att jag var allmänt dryg ^^ Slappade mest hela dagen förutom en liten stund då vi tänkte ta en liten promenad vid stranden, vilket slutade i en improviserad photo shoot när vi gömde oss undan regnet, kul hade vi :) Chillade framför teven på kvällen med varsin pizza eftersom ingen av oss orkade laga mat ^^

Onsdag 20/10
Vid 8-tiden vaknade jag av att kitteh satt mitt på min bröstkorg, spann och krävde uppmärksamhet. Tyckte dock att han mest försvårade min andning, han är ju ingen kattunge direkt.. Somnade dock om i några timmar, sen låg vi och drog oss i sängen till tolv då vi gick och handlade frukost - sjukt nice!
14:29 gick min buss till Gränna Hamn och Kajsa! :D Hon mötte mig där och efter lite polkagrisshopping tog vi färjan till Visingsö. Promenerade till hennes skola där hon stängde in mig ensam på rummet medan hon åt. Satt och snackade en massa framför teven och värdelösa Paradise Hotel där en granne till Kajsas kompis tydligen var med. Patetiskt. Anyways, senare på kvällen gick vi till två snubbars rum där vi såg på Prison Break och drack vin med ett gäng - awesomeness.
Efter ett par avsnitt drog sig folk tillbaka, vi stannade dock kvar och snackade med några samt spelade Mario Kart ^^ Good shit. Tillbaka på Kajsas rum såg vi på Fucking Åmål, fast jag somnade ganska snabbt så har fortfarande inte sett den..

Torsdag 21/10
Kajsa gick upp vid halv nio för lektion, jag stannade kvar på hennes rum tills 10:15 då jag joinade K på hennes lektion. De dansade någon konstig dans som jag fick haka på en vända, vilket gick förvånansvärt bra faktiskt ^^ Hämtade min kamera sen och fotade lite, bilder som jag inte har sett eftersom jag blev av med min kamera på vägen tillbaka till Jönköping - återkommer till det. Efter lunchen (ärtsoppa och pannkakor) var det en ny lektion vilken vi kom försent till eftersom vi (jag, Kajsa och två vänner till henne) hade "sharing" vilket innebar att man fick 5 minuter var då man fick prata om vad som helst utan att de andra skulle kommentera eller reagera på det man sa. Det var en härlig upplevelse faktiskt. 
Nu till kameran. Efter fikan så tog Kajsa mig till färjan på en supermysig stig som bland annat gick genom en trevlig liten skog. Från Gränna Hamn åkte jag buss tillbaka till Jönköping och det var när jag hoppade av bussen som jag upptäckte att kameraväskan var borta. Sista stället jag visste att jag hade den på var färjan, så en hysterisk jakt påbörjades. Jag ringde till färjans kontor, vilket hade stängt 4 minuter tidigare, så jag kontaktade Kajsa och bad henne att cykla till färjan och fråga personalen om de hittat den. Ringde till en massa olika nummer för bussbolaget innan jag fick tag på någon. Han kontaktade den aktuella busschauffören som meddelade att han inte hittat någon kamera. Ringde till polisen och anmälde kameran försvunnen, fick prata med en jättesnäll kvinna som tur var för jag var halvt hysterisk.
Strax efter det ringde Kajsa och sa att kameran varken var på färjan eller hade blivit upphittad vilket innebar att sista platsen den kunde finnas var vid busshållplatsen i hamnen. Kajsa hade en kompis som skulle dit så hon skulle be henne kolla efter den och sen skulle hon höra av sig till mig. När jag inte hört något från henne antog jag att den inte blivit funnen av hennes kompis och eftersom den inte blivit inlämnad någonstans så var det enda kvarvarande alternativet att den blivit stulen. Ringde mamma och sen det fruktade samtalet till pappa för att berätta att jag slarvat bort min studentpresent, ett samtal som blev överraskande bra. Trodde att han skulle bli fly förbannad men det blev han faktiskt inte. Fick tag på K som sa att hon inte skulle veta förrns på fredagen om min kamera var hittad eftersom hon inte hade den tjejens nummer utan fick vänta tills hon återvände till ön.

Ledsen och lite knäckt över det tråkiga avslutet på resan tog jag mig till Jönköping för tåget mot Nässjö där jag skulle byta till tåget mot Lund. När jag står där och väntar ringer Kajsa och berättar att min kamera är återfunnen! :D Tjejen, Anna tror jag att hon hette, hade hittat kameran och snabbt gett den till Karl som skulle med färjan till ön som i sin tur tog den till Kajsa. Skojar ni om jag var lättad?! :') Jag orkade knappt bry mig om att tåget hem blev 1,5 timme försenat och att jag fick sitta fast i Alvesta ett bra tag, min kamera var ju i säkert förvar :)


Så, tillbaka till nutid.


Har ju avklarat min första vecka på Stenshill nu. Det var ar planerat att jag skulle jobba i helgen, men Fredrik gav mig ledigt eftersom jag måste jobba nästa (hör på den, hur ofta får man oplanerat ledigt eftersom man annars måste jobba två helger i rad?!) då det är en endagars i Åstorp, Gåsaracet. De här dagarna har varit helt superba, har trivts som fisken i vattnet. Tror att det här kommer passa mig perfekt.
This just might be it.
Ska dock inte ta ut segern i förskott, från och med måndag blir det ju upp till bevis för då har Rebecka slutat, så då är det bara jag och en praktikant som heter Linnea. Ska bli spännande ^^ Men det här känns bra, riktigt bra.
Dagen kommer ägnas åt att packa ner det som jag inte tog med förra omgången samt inhandla lite nya, välbehövliga saker. Får dock fjäska lite för mamma, har ju inte alltför mycket pengar att röra mig med då jag betalar mat själv och inte får första lönen förrns i december :P
Känner mig lite lätt sliten idag, min hjärna är ett mos av allt jag försökt trycka in som jag vill kunna tills jag blir själv nu (ja jag vet, jag är överambitiös) samt att jag är öm lite överallt eftersom vi ägnade större delen av gårdagen åt att plocka sten i hagarna. Rätt så stolt över hur mycket vi hann med :)

Min laptop är btw fortfarande hos Elgiganten eftersom inte ens snubben i butiken kunde pilla tillbaka knappen på plats (och han brukade tydligen pilla med sånt) så jag behöver inte känna mig dålig för att inte jag kunde ^^ Så nu är den inskickad till deras verkstad och jag hoppas att de fixar den snart. I miss my laptop!

Nej, ni får ha det bäst, nu ska jag ta tag i lite saker här hemma! ;)

Puss och kram, skumbanan!

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0