För att du finns


Det här inlägget tänkte jag faktiskt rikta till en väldigt speciell person som har betytt mycket den senaste tiden. Jag vet inte hur många timmar vi har spenderat i telefon med varandra, ibland har det varit djupa samtalsämnen och funderingar, andra gånger har det handlat om något helt oväsentligt. Oavsett så har du funnits där med en utsträckt hand och stöttat mig, utan att döma och kritisera.
Precis det man vill att en vän ska göra när man mår dåligt, oavsett orsak.

Enligt mig är det inte meningen att man som vän ska uttrycka sina negativa tankar om och till den som ringer och söker tröst. När jag hör av mig till någon och är i den sinnesstämningen så vill jag ha uppmuntran, inte tillrättavisningar. Du har gett mig precis det jag har sökt gång på gång, och framför allt en axel att luta sig mot.
Nu är det inte så att du bara är min klagomur, utan jag ringer dig även bara för att jag är så himla glad och vill dela med mig. Detta mycket för att det är tack vare dig som jag orkar vara positiv, för du ser så fantastiskt optimistiskt på saker och ting. Det smittar av sig, eller har åtminstone gjort det på mig.

När jag har tid över och känner för att ringa någon så är du oftast den jag först tänker på, faktiskt, dels för att jag ringer gratis till dig, och dels för att jag alltid är fylld till bredden av endorfiner efter våra samtal eftersom vi skrattar 90% av tiden.
I alla fall, tack vare alla pratstunder med dig så ser jag ljust på saker och ting igen.

Du har gett mig åter det jag nyss förlorade - hopp.

Jag hoppas att du vet vem du är och att du förstår hur mycket du betyder och har betytt för mig.
Så tack! Tack för att du finns och för att du är en så bra vän.
Syns snart.

Love

Hälsningar
Postat av: Bea S

Hello my darling!

Vilket fint inlägg, värmer riktigt i hjärtat!

Längtar tills du kommer hit!

Puss <3

2010-10-10 @ 13:43:56
Postat av: Elin Kellersson

så fint! :D

2010-10-11 @ 20:51:41

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0