Att ta sig tid


Nu ska jag berätta en sak som nästan varje dag gör mig irriterad eller besviken.
I min värld heter det inte att ha tid utan det heter att ta sig tid. Allt man gör tar man sig tiden för att göra, även om det är att inte göra någonting - du tar ju dig tiden att vila eller hur? För du hade kunnat göra något om du verkligen velat?
I alla fall. Jag har tre stora laster - jag är för snäll, jag har för stort tålamod med folk, jag tar alldeles för mycket skit utan att säga ifrån. En ytterligare sak är att jag kan vara alldeles för förlåtande. De här egenskaperna gör att jag gång på gång blir utnyttjad och inte tagen riktigt på allvar efter som jag i stort sett alltid finns där när folk till slut vill ha tag på mig. Detta kan göra att jag går runt och är väldigt arg och besviken på någon, men när denne till slut hör av sig med ett gulligt sms eller en ursäkt, whatever, så förlåter jag den direkt eftersom jag tycker om personen och inte vill gå runt och vara sur på den. Sen upprepas detta om och om igen..
Men grattis. Även jag har en gräns. Vissa når upp till den flertalet gånger utan att jag verkligen gör något, men nu är jag trött på att alltid vara folks back-up. Jag kan faktiskt säga upp kontakten med folk, hör och häpna.. Har sagt upp kontakten med min mamma en gång för inte så länge sedan, men vi hittade tillbaka till varandra och nu är det bättre än någonsin mellan oss. Men jag ger definitivt inte alla en andra chans.
Tar jag mig tiden att skicka ett sms till dig, så förväntar jag mig ett svar någon gång. Fine att man missar ett sms eller två, men när det börjar bli så många att jag inte ens kan räkna dem, då tar jag för givet att jag helt enkelt inte betyder så pass mycket för dig som du betyder för mig. Du kan ju inte ens lägga en eller ett par minuter på att skriva ett ynka sms till mig. Om jag inte är värd det, varför ska då du förtjäna min tid? Jag har en hel del andra jag kan höra av mig till eller träffa, men jag tar mig tiden för just dig. Varför ska jag göra det om du inte gör detsamma för mig? Jag har fått nog, och snart kommer det börja visa sig.

Ta åt dig om du känner att du bör det, om inte så gör det inte.

Jag skriver det här för min skull, för att få ner mina tankar i ord så att jag verkligen kan lägga till den här punkten i min livsstilsförändring. Energitjuvar - bye bye.

Take care.

Hälsningar
Postat av: Malin

JA JOBBAR! får inte ens ha med mobilen egentligen :(

2010-09-09 @ 10:08:44
URL: http://nerknarkattroll.blogg.se/
Postat av: Brandt

Du kan ju svara på kvällen ;) Men du brukar ju faktiskt försöka prioritera mig när jag är ledig så du behöver kanske inte ta åt dig så mycket ^^

2010-09-09 @ 11:21:12
URL: http://rebbrandt.blogg.se/
Postat av: Malin

På kvällen sover jag ^^ du kan ju faktiskt försöka prioritera att inte baila på mig :(

2010-09-09 @ 12:44:06
URL: http://nerknarkattroll.blogg.se/
Postat av: Sara

Hoppas jag inte gjort så men jag är jätte kass på att svara på sms ibland. Ses snart? Du måste ju komma och se gula faran. :D

2010-09-09 @ 20:20:47
URL: http://wingates.wordpress.com
Postat av: Brandt

Nej då, jag känner snarare att jag aldrig lyckas ta mig tiden att träffa dig! Men klart jag ska se gula faran! :D Flyttar ju till Flyinge snart :D

2010-09-09 @ 21:21:10
URL: http://rebbrandt.blogg.se/

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0