Day off 2, Universal Studios!


Idag hade vi våran lediga dag, så jag, Nicole och hennes mamma bestämde oss för att åka till Universal Studios i Hollywood!
Vi hade en superhärlig dag, även om vädret inte alltid var det bästa men det var i och för sig rätt lagom varmt för en sån dag. Vi började med en tur i Revenge of the Mummy rollercoastern, kort men spännande! Sen åt vi, klockan hade hunnit bli lite eftersom vi fick stå i kö jättelänge (är en äckel-creepy-skabbig-pervers-gubbe satt och tittade på oss på ett olämpligt sätt - blä!) när vi skulle in, så lunch var rätt lagom.

Efter lunchen så åkte vi Jurassic Park som var en typ av flumride. Superkul, jag blev rätt blöt kan jag lova! Skvätte upp i typ hela ansiktet och ja allt! Hahaha. Men det var roligt!
Efter Jurassic Park sprang vi uppför trappor och stötte på Bart som vi var tvugna att fotas med (varsin kindpuss såklart ;D). Åkte på Studio Tour där vi bl.a. fick se Wisteria Lane (från Desperate Housewives), King Kong 360 3D och en massa annat!

Efter det gick vi till the Special Effects stage där vi fick se lite om olika animationsmetoder t.ex. CGI, stop-motion och motion capture technology. Väldigt underhållande och lärorikt! Tätt efter följde Animal Actors som var en gullig show med olika djur som var tränade för film och sånt, bl.a. fåglar från Ace Ventura och Evan Almighty samt hunden från The Proposal. Roligt!

House of Horrors var nästa anhalt, DET var amusing. Jag och Nicole blev helt galet rädda! Efter att ha gått förbi diverse skrämmande dockor och andra saker, så blev vi anfallna av Chucky som skrämde oss så pass att vi backade ut genom rummet - ungen följde ju efter oss när vi backade så vi fick fly! När vi väl lyckats ta oss förbi honom med livet i behåll så kom vi till nästa attack. En gubbe/zombie/whatever med en yxa som gjorde oss så skräckrädda att vi kröp ihop i ett hörn halvt under ett begränsande snöre för att komma utom räckhåll från honom som också begränsades av ett snöre. Vad tror ni inte att han gör om kryper under snöret och kommer ännu närmre?!? Vi dog ju nästan! Jag bestämmer mig för att försöka rymma, hoppas att Nicole följer efter, varpå en likadant utklädd gubbe anfaller. Han kom rakt emot mig, jag hamnade på golvet och skrek i panik men lyckas tillslut på något vis komma undan (halvt på alla fyra xD). Nicole kommer efter, vi ser ljuset i tunnelns slut. Tror ni inte att äckelgubben kommer utspringandes mellan väggarna precis vid utgången?! Jag höll på att dö igen. Väl ute stod vi och skrattgrät, Nicole hyperventilerade på något astmaliknande vis och jag bara skrattade av rädsla x) Precis när jag kom ut så stod det en snubbe, som varit bakom oss när vi låg i hörnet och skrek, och sa till mig: "When he psyched you - funniest thing I've ever seen!" och storlog. Jag skrattade och sa inget, men tänkte mindre snälla tankar om att han hade roligt över vår olycka ;)

Åt kvällsmat innan vi gick tillbaka till House of Horrors för att fråga om vi inte kunde få fota oss med yxgubben men han hade redan gått hem :( Så vi gick till det sista vi såg, Water World, som var en stuntshow med massa vatten, explosioner and stuff. Även det var väldigt roligt, spännande och underhållande. Innan showen började så stod en snubbe vid varje publikläktare (var uppdelad i tre partier vilka formade en halvcirkel) och kastade vatten på oss om vi inte skrek tillräckligt bra eller som han instruerade. Vår läktare var bäst, behöver jag säga mer än så? ;) Fick några awesome bilder som jag tänkte lägga upp, ni får några smakbilder längre ner :)

Nu har vi varit hemma en stund, sitter och väntar på att Jimmy Kimmel ska börja. Robert Pattinson ska vara gäst och det kan vi ju inte missa ;)

Studio Tour, Wisteria Lane - Gabrielle Solis hus :)

Studio Tour, stunts med bilar


Special Effects Stage


Water World




Nicoles bild: efter Jurassic Park


Nicoles bild: Jag hittade Paul Walker! :D


Nicoles bild: Bara för att jag var så söt ^^
Ni ser så sällan bilder på mig ändå så ;)


Nicoles bild: Framför Universal Studios-skylten


Det var allt för idag, ska se om jag inte kan få upp ett klipp från det Nicole filmade när vi åkte Jurassic Park ^^
Men det får bli en annan gång isf.

Ha det bäst, later alligator!

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0