Day off!


Igår var det bara jag och Nicole i stallet. Red först ut på våra pojkar Senator och U2, sen red vi på banan med våra flickor At Large och Escapade. At Large var fin och jag var väldigt nöjd. Det finns lite att jobba på och det var mycket häst att rida ihop men hon går att få att jobba riktigt bra så med lite arbete kan hon nog bli riktigt fin :) Fick beröm av Nicole för att hon var förvånad över att At Large såg så fin ut, inte för att det var jag som red utan för att det var At Large, alltid roligt att höra :D
Sen red vi ut på Batman och Sunflower. Sunflower är en fjording och det kändes otroligt konstigt att rida ponny x) Men men. Lunch efter det. Longerade Juliet (som snubblade och blev halt, dock bara en vrickning så det hade i princip gett med sig senare på eftermiddagen), Bertuccio och Torpedo.

På kvällen lagade vi tacos ihop vilket var lika gott som det var mysigt och trevligt! Jessica var helt amazed över hur gott det var att äta tacos på det viset ^^ Hon sade även att hon önskade att hon varit svensk, haha! EFTER att vi dragit massa konstiga svenska skämt! Anyways, it was very nice :)

Idag har jag haft min första lediga dag! Vaknade vid halv sju, men valde att somna om igen. Hade ställt larm som väckte mig vid nio, sjukt härligt att sova länge! Åt frukost medan jag skypade länge med min älskade, underbara pojkvän som fixat och tagit Rut genom ombesiktningen så hon får leva ett tag till (vilket är helt och hållet hans förtjänst). Är man tacksam eller är man tacksam?
Efter det bestämde jag och Nicole oss för vad vi skulle göra - Newport Beach och ev Mainplace efteråt för mat och one dollar bio. Sagt och gjort, vi tog oss med buss till stranden. Hade varit sjukt skönt med bil för det tar 20 min jämfört med bussens två timmar..

Köpte ett par doughnuts som vi krängde innan vi lade oss för att bättra på våra brännor, vilket ffa jag behövde x) Vi hade det jättemysigt fram tills dess att ett gäng på tre små pojkar i typ 12-årsåldern bestämde sig för att terrorisera oss. Det var lite roande ett tag men sen blev det bara jobbigt. De satt på avstånd och ropade efter "white bikini" och "black panties" vilket var jag respektive Nicole, blandat med diverse mongo uttalanden samt en föregående föreställning av vad som måste ha varit någon sorts porrfilm. De gjorde motsatsen till stumfilm dvs massa ljud, ingen action. De höll på och störde friden i ca 15-20 min minst. ROLIGT...
Efter att de äntligen hade gett upp tog båda två varsin längre power-nap vilket resulterade i en fin, röd färg på baksidan av mina ben samt en aning på min rygg. Varför benen blev värst utsatta? Jag hade kanske glömt(struntat) att sätta solskydd på dem.. Damnit!
När vi vaknade till så hade det börjat bli rätt svalt så vi tog oss mot the Mainplace men på vägen dit kom vi fram till att det var lite sent och att vi kunde kolla på two dollar cinema alla tre imorrn efter jobbet istället, så vi hoppade av vid the Block och åt någon sorts asiatisk mat där innan vi tog oss hemåt.

Att ta sig hem blev en rolig historia. Vi fick vänta på bussen rätt länge och eftersom det var kallt bestämde vi oss för att sitta på min handuk och linda Nicoles lakan runtom oss. Jag kan erkänna att vi blev rätt flummiga efter en stund, jag kunde knappt prata normalt efteråt eftersom jag vant mig vid att prata i en udda, high pitched voice x) Haha. Vi hade galet roligt i alla fall!

Varit hemma ett tag nu, kollat på vem som åkte ur Dancing with the Stars och skypat en snabbis med Björn innan han åkte till jobbet. Nu blir det att ge benen en andra omgång med kortisonkräm, ta en burana och hoppa i säng.
Ska försöka få upp bilderna jag tog idag så snabbt som möjligt!

Have a great day!

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0