Orange!


Kanske är dags att uppdatera bloggen så ni vet att jag lever? Haha.

Resan hit gick relativt smärtfritt bortsett från lång väntan i customs i Washington samt att planet därifrån till LA blev försenat över en timme pga thunderstorms. Drygt som attan men ändå. Vaknade en timme in på den flygningen av att det var så mycket turbulens, vid flera tillfällen så drog alla passagerarna efter andan eftersom det var så obehagligt. Trodde nästan att jag skulle dö där ett slag x)
På första planet fick jag sitta bredvid en norsk snubbe och hans föräldrar. Fördomsfullt jag vet, men han var tjock, ful och dryg och försökte bara snacka med mig hela tiden - även när jag försökte sova(vilket resulterade att jag inte kunde sova at all)! De timmarna som flyget tog kändes extra långa...
På andra planet satt jag bredvid en asiatisk kvinna som var väldigt trevlig, bad om ursäkt när hon fick kliva över mig och så. När vi skulle kliva av visade det sig att hon kom från Orange och inte nog med det, hennes dotter hade pluggat i Lund för några år sen, vad är oddsen?!
Åkte en förbokad bil ut till gården, hade en liten catch up med Nicole under vilken hon fick marabou av mig och jag fick en B&J Cinnamonbuns! GALET GOD! Sen blev det sängen.

I tisdags var det jag och Nicole i stallet, Jessica hade sin day off. Nicole var ute lite tidigare än mig för jag fick sova ut lite :) När jag kom ut så red vi ut en vända, jag fick rida Batman. Kände mig som en nybörjare. Efter det longerade vi en av hingstarna, Torpedo. Minns inte om vi körde Sunflower (världens sötaste fjordsto) före eller efter lunch, men det var i alla fall superhärligt att få hålla i tömmarna igen :)
Efter det red vi ut igen, jag på At Large och Nicole på "hennes" Escapade.
På tisdagar kommer hovslagaren dit så jag träffade honom. Han tyckte att jag pratade väldigt bra engelska utan swedish accent. Yeey! :D Träffade även Brian för första gången. När vi kom tillbaka med hästarna skulle han köra Cartié men det slutade med att Nicole körde ut en runda tills Brian dök upp när vi var tillbaka och tog över. Tydligen har Cartié blivit mycket bättre eftersom Nicole har gjort ett bra jobb med honom, all cred till henne :)
Efter det fodrade vi 7 o'clock eftersom Pendragon (Brians fru Cheryl's son) inte var där och vi slutade ändå inte förrns dess. Sen var det pizza tuesday så vi fick äta pizza uppe i huset med Brian, hovslagaren Steven och Cheryls arbetskamrat Thomas. Alla var väldigt trevliga och det var roligt.
Drog mig hem och stupade rätt snabbt i sängen ;)

Igår var Nicole ledig så det blev jag och Jessica som jobbade. Jag red Senator och hon Sunflower, snacka om att det är fin natur här runtom! Efter det longerade vi en massa hästar, jag tog Juliet, Ember och Escapade. De två förstnämnda är tydligen inte alltför omtyckta men jag och Juliet verkar komma rätt bra överens so far. Red varsin häst till sen, jag tog Batman och Jessica At Large. Slutade runt fem vilket var skönt.
Jessica följde mig till affären sen så att jag äntligen kunde handla lite mat. Jag kände mig totalt förvirrad i butiken, hittade ingenting och hade ingen aning om vad som var bra och dåligt så det var tur att jag hade Jessica till hjälp ^^ Notan gick på runt 450 kr, så får helt enkelt klara mig på det jag köpte ett tag.

Jag har pratat med Björn över Skype en massa gånger med videosamtal vilket har varit väldigt skönt för då har det inte känts som att vi är ifrån varandra lika mycket. För er andra som vill skypa med mig så är det rebecka_brandt som gäller och de svenska tiderna är runt 15:30-16:45, ca 20:30-22:00 (beroende på när vi tar lunch) eller runt 7-8 på morgonen innan jag har gått och lagt mig ^^

Jag har inte hunnit fota något än men jag lovar att det kommer när jag har lite mer ork, är helt slut i både kropp och sinne. Har galet ont i mina sittben och min högra hand (eller ja de två fingrarna som jag bröt..) men det får helt enkelt gå över precis som min röda hud x)

Ha det bäst!

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0