Pain!


Har ont dels pga träningsvärk från ridning och bärandet av tunga matkassar men framför allt eftersom den sista hästen jag longerade idag, Ember, bestämde sig för att totaldampa. Hon bockade och skenade iväg mot stallet. Jag försökte stoppa henne men det hela slutade med att jag flög i gruset och hon sprang iväg för att hälsa på Escapade. Yeah, I'm not too keen on her right now..
Bortsett från brännblåsorna i min vänsterhand (som jag fick eftersom jag glömt ta på mig vantar) så skrapade jag upp högra armbågen, ena knät och större delen av min rygg. Plus en rätt stor flik vid nageln på ringfingret. Direkt efter det så undrade jag varför jag håller på men hästar..

Men ja, hade det inte varit för det så hade det varit en väldigt trevlig dag. Vi började med att longera, jag tog Juliet eftersom jag är den enda som gillar henne och hon verkar gilla mig so far, vilket gick väldigt bra. Hon var riktigt duktig idag, mycket mer fokuserad än de andra två gångerna och slappnade av och arbetade ordentligt väldigt snabbt. Sen tog vi en tur ner till the arena där jag red Senator, Nicole U2 och Jessica longerade Dangon. Min tröja visade sig vara ett monster i U2's ögon så det blev några svenska ord för hans del. Senator fick en mening från mig när han för tredje gången bröt sig ur volten i högergaloppen. Någon vänstergalopp fick jag aldrig till, vilket stör mig lite men det är andra gången jag rider honom (första gången på bana) och jag har inte ridit på över två månader så.. Det får duga med att jag var nöjd med resten.

Efter det tog vi en lång ridtur till bergen alla tre på Sunflower, Escapade och At Large. Jag hade den sistnämnda och bortsett från att hon är quite heavy in the hand och det faktum att hon blir lite cp när hon har någon framför sig så gillar jag henne. Hon är rätt trygg och rätt lätt men ändå lite av en utmaning på sina vis - lagom helt enkelt.
Det var en fantastiskt härlig ridtur and the view was amazing! Galet fin natur här. Tänk er en rätt smal, slingrande stig som leder upp och ner för en rätt hög kulle (ett mindre berg) i s-formationer i ett grönskande landskap och när du är på toppen kan du se hur långt som helst. Tänk dig att sitta på en häst och bara skritta större delen av tiden i lugn takt, varvat med lite trav och någon galopp, med trevligt sällskap samtidigt som du får njuta av en underbar natur. Kan det bli bättre?

Min bränna börjar ta sig. HAHA! Jag är bara lite brun, mest röd. Så det är ju relativt om det kan kallas för bränna, mer brännskada >.<
På tal om skada, börjar få damp på mitt lillfinger nu.. Hatar att ha ont, speciellt när smärtan rör händerna. DRYGT! Nej nu ska jag sluta klaga, think I'm gonna hit the sack.

Just ja, fick tömköra hingsten Johnny (av rasen irish draught horse) med hjälp av Nicole som piskförare. Han var rätt trevlig, bortsett från att han var lättdistraherad, men när han väl koncentrerade sig och jag fick det att funka med tömmarna (eller longerlinorna som det mer är) så gick han bra.

Ska inta vågrätt läge nu med min ömma kropp och kolla ett avsnitt eller två av Off the map.

Bye bye!

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0