Passover


Idag var Jessica ledig så det var jag och Nicole i stallet.
Red Senator, skötte sig helt okej.
Red At Large på banan (hon behövde trimmas lite, ffa i galoppen samt att vara uppmärksam och lyssna). Det gick helt okej, fick faktiskt två fina fattningar i vänstervarvet, det ni!
Promenerade med Juliet som fortfarande var halt, man kunde ana det i skritten men i traven var det övertydligt... Please get well soon honey!
Lunch, pratade med mamma och Björn, mys mys!
Red ut själv på Batman, han var duktig bortsett från att han är världens fegis. Vid ett tillfälle blev han rädd för ingentin så jag försökte övertala honom att gå fram i runt fem minuter medan han skakade som ett asplöv, mes! Slutade med att jag fick rida mellan buskarna och staketet istället för på stigen. Men alla har sina nackdelar!
Förberedde 7 o'clock sen slutade vi för att kunna förbereda oss inför passover dinner hos familjen.

Passover dinner. Innebär att man sitter och hedrar judarnas uttåg ur egypten (har ni sett Prinsen av Egypten så vet ni ungefär hur middagen gick till). Under hela middagen skulle man dricka fyra glas vin, men vi fick lite insider tips på hur vi skulle göra för att inte bli fulla och så ^^
Det var en massa olika små ceremonier och eftersom det hela höll på från ca 18:40 tills 21 ungefär så kan ni förstå om jag inte kommer ihåg allt ;) Men det var en massa saker för att symbolisera olika händelser från det som ledde fram till uttåget och vad som hände efter.
Trevlig kväll i alla fall!

Nicoles mamma är här så hon hade med sig presenter till familjen, bland annat en Svensk-Engelsk ordbok så snart är väl Brian fluent in Swedish! Det ledde i alla fall till många skratt eftersom vi, samtidigt som Brian läste i ordboken, lärde Pendragon lite meningar. Han kan nu totalt (dock inte bara från ikväll): Hej; Ja; Nej; Du är en slampa; stick iväg jävla äckel; Vårda ditt språk. And there will be more, haha! Han sa att han skulle ha användning för mina två meningar i skolan (du är en slampa och vårda ditt språk) :P Till mitt försvar så måste jag säga att det var Nicole som började ;)
Haha, det bästa var när Pendragon ropade "Vårda ditt språk!" till Brian varpå han svarade direkt "Tack detsamma!" utan att veta vad Pendragon sa. Haha, vi skrattade rätt gott kan jag lova xD

Anyways, det var en trevlig kväll. Idag var det rätt svalt, molningt och 20 grader (haha, jag vet, det är inte kallt men jämfört med de föregående dagarna) och det var faktiskt rätt skönt, slapp svettas hela tiden och hälla i sig vatten för att inte få värmeslag.

Gjorde btw världens roligaste grej inatt. Somnade med iPoden i, vilket jag har gjort flera gånger förut så det första jag brukar göra när jag vaknar är att instinktivt leta reda på den för att se så att den inte flugit i backen eller nåt. Men i morse så kunde jag verkligen inte hitta den! Jag kollade på nattduksbordet, bredvid, under sängen, bakom sängen, i sängen, i täcket - överallt! Den var spårlöst försvunnen. MEN! Sen öppnade jag lådan i nattduksbordet och där låg den minsann, avstängd och med knapplåset på. Jag hade alltså i sömnen tagit ur hörlurarna, stängt av iPoden, satt på knapplåset, öppnat lådan och lagt ner iPoden och sen stängt lådan igen. Snacka om att ha gjort något många gånger?

Nu ska jag göra... Ingenting. Förbereda mig för sängen tror jag.

Ha det helt underbart!

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0