SeaWorld!


Igår tog vi oss till SeaWorld! När vi var på Universal Studios så köpte vi ett two park-pass vilket innebar att vi kom in billigare :)
Så efter 1,5 timme på Highway 5 så kom vi fram till SeaWorld och då var det bara att gå fram till ingången, scanna vårat kort som vi fick på Universal och höger pekfinger sen gick vi in :)
Det första vi gjorde var att kolla på sjölejon som man kunde mata om man ville innan vi kollade på en show. Det var lite väntetid innan showen började så då var det en snubbe som kallades Biff som underhöll. Han körde lite mimkomik till att börja med, sen dansade han till diverse låtar som han spelade upp, allt från Elvis till Grease och Oompa Loompa. Han var sjukt rolig men delar av publiken var lite trög.Sjölejonen var väldigt söta och showen var underhållande och rolig! Blev väldigt impad av deras kunskaper.

Näst i tur var Blue Horizons som var en show som innehöll delfiner, pilot whales och diverse fåglar. Den var lite av en besvikelse eftersom det var mer människorna som gjorde trick än djuren. Men det var kul ändå, fick ju se en del fina trick som delfinerna m.fl. gjorde!

Efter en lunch som bestod av fajitas och en chokladkaka/tårta så ställde vi oss i kö till The Shamu show Believe, sammanlagt väntade vi över en timme, 45 min utanför och 30 min på läktaren. Men det var det värt för vi hamnade på front row i mitten - bästa platsen, helt awesome! Showen var väldigt bra, underhållande, imponerande och blöt.. Vi blev totally soaked! Men jag skyddade kameran (inne i väskan) som klarade sig helt så det var win-win! ;D

Med Shamu så var den sista showen avklarad så vi kunde strosa runt i lugn och ro. Först åkte vi Journey to Atlantis som var en typ av flumride, sen tog vi oss till Wild Arctic där vi såg vitvalar, isbjörnar och en valross. Isbjörnarna var galet söta, en försökte antingen döda eller göra HLR på en blå tunna, fortfarande osäker på hans syfte ;)
Bredvid wild arctic så låg en byggnad med pingviner, den turen var kort och konsist. Åkte på ett rullband runt i en lokal storlek mindre ^^
Såklart var vi tvugna att ta oss varsin churro efter det ;) Kikade på några sköldpaddor och klappade en delfin innan vi åkte hem. Under resan sov jag ungefär en timme, men vaknade lagom till dess att vi närmade oss Orange och Albertsons där jag storshoppade - nudlar! 

Avslutade kvällen med att kolla på utröstningen i Dancing with the Stars samt kollade på bilder och filmer :)

Bilder finns, om ni inte redan sett det, på facebook så kolla där :) Här är en i alla fall! 


Idag var det nästan lite för varmt att jobba, men jag red både Senator och At Large på banan innan lunch, det var dock på håret att jag svimmade vid ett tillfälle, man blir så sjukt varm.. När vi red Senator och U2 så kom det en söt liten gubbe som gav oss och hästarna komplimanger samt snackade om hästar. Gullig!

Efter lunch körde jag Sunflower och åkte med samt körde Cartié innan Nicole skulle göra sig i ordning för en dejt med sin blivande make ;) Det gick bra och jag känner mig oerhört stolt som lyckades övertala henne att hon skulle träffa honom, jag menar han åker trots allt till Afghanistan i sju månader - om en vecka! Nu eller aldrig! 

Nu känner jag att jag är lite för trött för att sitta här, höll på stava Nicole fel (Ni koll, ganska fel -.-) så det blir hopp i säng nu!

Hörs en annan gång!

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0