Slampalampa


Slampalampa, nästan som Ompalompa ;)
Idag har jag varit lite trött, somnade sent och sov dåligt.
I övrigt så har det varit en rätt skön dag. Lagom varmt och lagom mycket jobb.
Vi red en funride till bergen med Senator, U2 och Sunflower. Vi tog det lite avslappnat med hästarna och red bara för skojs skull så att säga, lät dem sträcka ut ordentligt, roligt som tusan var det! Senator skötte sig väldigt bra och jag är nöjd :) Filmade lite när vi galopperade uppför berget, det var inte lätt ska jag säga! Ska se om jag kan få in filmen haha. Det blev inget särskilt, men man kan se lite i alla fall, typ hur det ser ut och hur smala stigarna är.
Jag och Nicole skulle rida till bergen på våra flickor men när vi skulle rida över vägen in i parken så visade det sig att Escapade hade en lös sko så jag fick fortsätta själv på At Large. Vi red till Irvine Park istället där vi hade en väldigt trevlig ridtur bortsett från en gubbe i en traktor som höll på att slakta ridstigen.. Men arbetet på banan paid out idag, hon var väldigt duktig och vi fick två fina galoppfattningar (vilket hon har haft svårast för, brukar köra upp huvudet och rusa iväg men nu fattade hon en lugn galopp i form) i vänster galopp, höger har hon svårt för så den gav vi oss inte på. Urmysigt i alla fall.
Åt lunch och pratade lite med Björn.
Longerade Torpedo som skötte sig som vanligt, galet samarbetsvillig häst det där.
Tog en promenad med Juliet som fortfarande är halt, sen spolade jag av henne så hon blev vit igen ;)
Putsade träns och sadlar innan vi förberedde 7 o'clock (som fodrades strax innan 6 eftersom det var passover dinner klockan 6:30 pm ikväll igen).

Duschade lite snabbt och sen var det passover igen som sagt. Vi var inte lika många idag, men det var lika trevligt ikväll, om inte trevligare. Vi hade väldigt kul och det blev många skratt. Speciellt när Pendragon kallade mig Chubby Bunny (det var tydligen en lek) när Nicole sa att jag måste ha varit en kanin i mitt tidigare liv pga mina nose twitches som jag kan framkalla. Jag tog det som en förolämpning först men så fick vi förklarat att det inte alls var så det var menat. Men jag menar, hur hade ni tolkat det? x)

Har sökt en lgh i Skara, får se vad som händer. Är ju långt tills jag får veta något om antagningen men man får ju vara ute i tid i vilket fall ^^

Imorrn har vi vår dayoff, får se vad som händer, blir kanske IKEA om det är mulet på fm. Får se helt enkelt!

Senator med prydlig man - bara på en sida av halsen :O


Nicole och U2 på toppen av berget :)


Jessica och Sunflower (och Senators kissfläck x))


Min lille svettfux!


Min andra svettfux At Large, syns det att hon är Senators mamma? ;)


Utsikten i Irvine Park!


Nu ska vi se om det går att infoga filmen, men isf är den här ^^
Notera att jag filmade samtidigt som jag galopperade uppför en smal, krokig stig med enhandsfattning så kvalitén är därefter ;)



Filmade även lite när vi skrittade ner bara för att man ska kunna se naturen lite mer :)
Stigarna som man ser nere till vänster rider vi på när vi tar oss ner.



Nu ska jag borsta tänderna och slänga mig i sängen så jag är pigg imorrn, ha det underbart!
Puss och kram, skumbanan!

Edit: Bloggen fuckade sig när jag publicerade inlägget, men jag hade kopierat så jag klistrade bara in igen. Dock blev det en vit ruta bakom som jag inte vet hur jag får bort och just nu orkar jag inte ens försöka så ni får helt enkelt stå ut x)

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0