Sunday, bloody sunday


Såg Brian rida iväg på Johnny medan jag åt frukost och skypade med Björn, så när vi gick ut i stallet tog vi varsin longeringshäst, eller ja jag promenerade ju med min fina Juliet som verkar vara ohalt nu - superhärligt! Har dock inte kollat i traven men i skritten var det övertydligt innan och nu syns inget så det bådar ju gott :)
Tog en runda till bergen sen med Brian när han red Torpedo, jag på min svettfux Senator som vanligt. Idag bytte han nästan färg till skimmel ett tag, förstår inte varför han ska svettas så mycket x) Men antar att det är för att han blir så het som han blir när de vita hästarna är med. Idag tyckte jag väldigt mycket om min amerikanska pojkvän, han skötte sig! Äntligen överlät han kontrollen helt och hållet till mig. Det krävs rätt mycket arbete men det är det värt. Nu kunde jag låta honom ha ökad galopp (med alla de andra >50 m framför mig!) utan att han tog bettet och stack för att komma ikapp. Fick påminna honom en gång bara, men det var verkligen bara en liten, liten påminnelse sen var han hur duktig som helst igen. Galet skönt att det går framåt!
Longerade Bertuccio.
Tog lunch, skypade med Björn och sa hej till mamma.
Red At Large, gick dock ett snäpp bakåt med henne idag så det blir nog en tur på banan nästa gång och dressyra lite. Hon var jobbig idag. Känner av mitt brutna finger för första gången på ett par dagar igen och det är bara för att hon låg så mycket i handen igen och bara försökte springa iväg från mig. Jobbigt värre. Men men, kan inte kräva att hon alltid ska ha bra dagar och det var faktiskt inte bara dåligt.
Brian pysslade lite med Clover, sen kollade han Juliet och fixade till hoven på benet hon var halt på(vilket han gjorde i torsdags också..) eftersom den var sned.

Middag hos familjen, lasagne!
Efterrätt hemma i huset, pumpkin pie!
Nu väntar vi på Nicoles mamma som är på väg hit, är här om ungefär en timme. Helt galet att det snart har gått två veckor sen jag kom hit! Sjukt.

Ska ut och ta en promenad i mörkret med min iPod och Bruno Mars(det senaste albumet som jag lade in igår) som sällskap - me like!
Först lite bilder från idag när vi var uppe på bergen :) Notera btw att bilderna är fotade med min mobilkamera -därav kvalitén. Har dessutom inte PS så att jag kan bättra på dem ^^ MEN jag är oerhört tacksam ändå över att jag fick låna mobilen av Björn (eftersom min gamla dog) för den tar faktiskt väldigt bra bilder för att det är en mobilkamera :)

Senator's svettiga öron, Nicole/U2 och Brian/Torpedo


Utsikt på vägen ner :)


Senator, Nicole och Brian plus lite utsikt


Jessica/Sunflower hamnade lite efter ^^


Another picture of the view!


Senator, min stora plutt!


Now: off to the Rollercoaster trail och lite motion! :D
Night!

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0