Sunny!


Solen skiner tokigt mycket, runt 30 grader ute idag, vindstilla och molnfri himmel. Hur varm tror ni att jag/vi har varit? Var likadant igår, hästarna har blivit galet svettiga (i alla fall de jag rider som är de två SVETTfuxarna ^^) så jag har nästan känt mig lite hemsk.
Men oavsett så är det fantastiskt med sol men det är lite jobbigt när man har ett fysiskt arbete utomhus. Juliet har blivit bättre i alla fall och det är skönt. Har ridit båda mina svettfuxar, Senator och At Large, som vanligt både igår och idag. Har jag förresten nämt att At Large är mamma till Senator? Roligt att båda två är mina favoriter att rida ^^
Igår red vi själva på damerna och till i parken med Brian på herrarna.
Idag red vi till bergen med Brian, Senator var duktig. Vi hade ett litet argument när vi skulle galoppera efter att vi kommit ner från bergen, han gjorde allt för att få mig ur balans så att han skulle kunna sticka efter Nicole i full galopp men TJI FICK HAN! Hahaha! Jag vann. Så sen behövde jag knappt ens ha minor arguments för att han skulle sköta sig. Det är obeskrivligt skönt att äntligen ha börjat få kontroll över även galoppen på honom. JAG ÄR STOLT.
Red själv för första gången idag! Det var bara Bertuccio, Cartié, Escapade och At Large kvar efter lunchen, så meda Nicole och Brian körde så longerade Jessica Bertuccio och jag red ut själv på min stora dam. Vi red till mysparken och hade en helskön runda. Det var inte lika mycket motor i henne som när jag rider med de andra, men sen var det mycket varmare än vanligt också. Hon ville fortfarande galoppera, hon orkade bara inte riktigt. Så viljan fanns men inte den där lilla extra orken på slutet. Men det gick bra ändå :)
Sist men inte minst satte vi Escapade i vagn igen, femte gången tror jag? Hon skötte sig som vanligt!

Har precis kommit tillbaka från en promenad till affären med Jessica och snackade lite snabbt med älsklingen innan han skulle iväg på utbildning idag. Härligt även om det blev kort :)

Just ja, i förrgår så blev det något fel på våran tvättmaskin så det började ryka och massa skit. Nicole blev lite hysterisk men jag och Jessica redde upp det hela ^^ Nu har vi i alla fall fått en ny :D

Pratade både med mamma och min fina pojkvän på lunchen, jackpot! Mamma berättade om Oreos nya leksak - en gosedjursgris som är alldeles för stor för honom att bära, så han släpar ner den för trappen och låter den sedan ligga på golvet tills mamma bär upp den och han upprepar samma procedur om och om igen. Har jag påstått att han är normal?
Dags för lite nya bilder tycker jag ^^

Gosedjursgrisen
(och mamma ^^)


Bertuccio, en av hingstarna


Torpedo



Nicole kör Cartié


Söta Torpedo förberedd till Brian i torsdags


Villa Villekulla ligger i Orange, det ni! ;)


Mysiga stigar vi har att rida/köra på va? :)


Första ensamturen! :D


Escapade när Nicole kör


That's all for now folks!
NU: Pumpkin pie!

Hälsningar
Postat av: djurfotografen

WOW vilken underbar miljö!

2011-04-17 @ 16:05:10
URL: http://djurfotografen.blogg.se/

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0