Welcome to California


Om man har svårt för värme och föredrar kyla, varför sticker man då till ett varmt land för att jobba? Den frågan har jag ställt mig ett antal gånger och får inget vettigt svar mer än att jag älskar hästar och att Nicole fanns där!
Så vad händer på jobbfronten? Varje dag är den andra lik bortsett från i vilken ordning saker händer och hur kvalitén är. Rider mina svettfuxar som vanligt, Juliet är fortfarande halt så henne händer det inget med. I måndags körde jag förvisso Sunflower, igår fick jag prova Cartié (men på Nicoles innitiativ så säg inget till Brian ;)) och idag longerade jag Dangon, men annars är det inte mycket som ändras ^^ I förrgår trodde jag att jag skulle svimma när vi red på banan, Senator skötte sig finfint men det tog en hel del arbete från min sida, och i gassande solsken så blev det för mycket. Var helt konstig på kvällen, tror nästan att jag fick värmeslag. Häller i mig vatten som jag vet inte vad.
Idag var At Large jättefin, Senator likaså. Jag och Nicole red till våran favoritpark, Peter's Canyon Regional Park, med båda våra hästar och det var mycket roligt! Blev en hel del galopp uppför backar med våra pojkar och det märktes hur kul och skönt de tyckte att det var. Senator blev väldigt mentalt eftergiven efter det. Lyckades förresten få både Senator och At Large att fatta sina svåra galopper på kommando idag :D Arbetet på banan börjar löna sig! Jag är så stolt över mina svettfuxar (som inte svettas fullt lika mycket längre eftersom de inte stressar ^^).
Just ja, igår så tryckte Senator upp mitt ben mot en lyktstolpe rakt på knappen man trycker på när man ska över vägen -.- Det gjorde ont och nu är jag svullen och blå och det gör fortfarande ont så mitt springande får vänta ett tag till. Har ingen lust att sticka ut när det gör ont bara att rida lätt, tycker tillräckligt illa om jogging som det är eftersom jag haft så ont i mina knän under åren. Dumt att bli av med motivationen första rundan liksom ;)

Nåt annat? Skypade med mamma på lunchen idag, fick se mina fina små kissar :) Lite pissed off bara på vet eftersom de har tatuerat Lisa i örat TVÅ GÅNGER nu utan att det har tagit! Dåligt. Men de har fått komma ut i koppel så de var glada. Eller ja, Oreo ville bara ut för att han inte ville vara ensam inne, Lisa är lite mer sugen på att utforska världen. Min manliga katt är för feg x) Men söt!

Saknar min fina Björn jättemycket, fick bara en sån känsla idag. Så det var skönt att jag fick snacka lite med honom nyss innan han skulle iväg till jobbet. Nej nu ska jag hoppa in i duschen och sen i säng så jag blir lite mer utvilad imorrn!

Natti natti!
Haha, eller hur, ser man söt ut och verkar smart så kommer man undan med det mesta ^^
Det är bra, låt ingen sätta sig på dig! Det blir inte bra.
Skönt att du äntligen fått vettigt sällskap, fast håller med dig om att Sacke hade oerhört dålig smak ;)
Haha fast din smak verkade inte så mycket bättre, skaka ett gammalt mjölkpaket? Tja, alla sätt är bra utom de dåliga, eller? Det där med grinden var ganska roligt också, fast det är faktiskt jobbigare att öppna den än att krypa igenom ^^ Vissa är rätt lätta att retas med, jag vet inte varför.. Men tja, bjuder man på sig (som du och jag gör) så är man rätt lätt att reta, men jag gillar att få andra människor att le :D
Har han svarat än då? Jag tyckte att det lät som en väldigt trevlig idé, för att ta bort ev spänning och så. Jag hade i alla fall uppskattat det och tyckt att det varit kul :) Speciellt om någon som känner till ställena är med.
Men fan vad skabbigt! Haha vilken tur att han hade dig där då, det är liksom bara äckligt. Snacka om 40-årskris! Malin brukar ju rädda mig undan dryga killar (innan jag hade pojkvän dvs) genom att låtsas att vi var tillsammans ^^ Skitsmidigt! Fast de var å andra sidan åtminstone i närheten av min ålder..
Skönt att höra! Speciellt att du gillar honom på ett sunt sätt ;) Nej men han är helt super, verkligen. Tror att det kommer bli riktigt bra med honom faktiskt, har den känslan :)
Smarta tjejer är för smarta för att nöja sig med dumma killar, men fattar inte varför smarta killar vill ha dumma tjejer? Tror att du kommer hitta någon supersmart ingenjör som kommer matcha din intelligens så kommer det bli awesome :) Fast Sacke var väl rätt smart? Håller med dig, smarta skämt är betydligt mer underhållande. Under bältet måste verkligen komma från rätt person om de ska kunna vara roliga på nåt sätt överhuvudtaget, annars blir det bara drygt.
Jag är verkligen glad att jag har dig med, och jag blir helt varm i hjärtat av att höra att du känner så. Uttrycket "there's more to you than the eye can see" stämmer verkligen in på dig, för du är mycket mer än bara rolig, jag uppskattar att du kan visa dina känslosamma sidor för mig, det känns bra.
Alla har hemligheter och sidor som de inte visar för alla, det krävs rätt personer och en sorts tillit för att kunna göra det. Alla måste få ha någon som de kan berätta i princip allt för tror jag, det känns skönt att veta att det finns någon som vet och förstår utan krusiduller.
Gillade det citatet "om jag skulle börja om igen hade jag följt mina spår". Jag skulle inte vilja ändra på någonting som hänt i mitt liv, för det är det som har gjort mig till den jag är och fört mig till den platsen jag är på idag, med fantastiska vänner och en underbar pojkvän.
Ja det verkar verkligen som så, mamma har faktiskt bett om ursäkt ännu en gång. Hon blev impad av dig och gillar dig :) Och det säger mycket! Hon gillar intelligenta personer. Tack för det du sa, verkligen <3
Jag vet det och jag hoppas att du vet att jag alltid finns här och lyssnar (även om jag dröjer med mina svar ibland..)

Hälsningar
Postat av: Elin Kellersson

Hej, ett tips till dig i värmen. Om du kan hitta vätskeersättning så köp det, det kan bli fel i osmolaliteten i blodet om du dricker för mycket vatten utan att få i dig salterna, det kan också göra en konstig. bara ett tips. Om du inte hittar något sådant som vätskeersättning så slå lite salt i den flaska du dricker ur (förmodar att du har en, annars skaffa en) helst ska saltet vara sammansatt av olika salter så att du får i dig mer än bara natrium och klorid även om de är viktigast.

Hälsa Nicole att jag håller med om att det Brian gjorde mot henne e så sjukt att man knappt kan tro på det. Stackare!

Många pussar och kramar Elin.

2011-05-01 @ 01:10:25

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0