Awesomeness!


Mechelen gick super för mig, mindre bra för teamet, men lika glada för det var vi.
Warm-upen på onsdagen gick sådär. Hästarna gick klockrent - snabba, smidiga och direktstyrda, de var verkligen perfekta. Pga en miss i väg i andra hindret så välte vi hela B-porten och fick bli avblåsta = en himla massa extrastraff och en sistaplacering. I övrigt en skitbra runda, så lite surt.
Världscuptävlingen på torsdagen gick inte särskilt bra på något vis. Fredrik hade spänt en kedja på höger förlöpares bett för att få honom lite mer tillbaka, men det var antingen av eller på för honom så då knäppte han av lite istället, blev tillbaka och vinglig vilket ledde till ett svårstyrt, vingligt spann och med 6 sura bollar i bagaget efter avslutad runda. Dock tabbade Chardon sig och välte en stor del av bron vilket ledde till att vi hamnade på 4:e plats (av de som körde wc-tävlingen) istället för femte som på warm-upen :)
Nästa tävling kör vi 4-5 februari i Bordeaux och då gäller det. Vi möter Daniel Würgler, Tomas Eriksson, Theo Timmerman och Werner Ulrich. Om vi ska kunna kvala till finalen i Leipzig så måste vi vinna eller åtminstone slå de tre förstnämnda. Så håll tummarna då! Här hittar ni ställningarna i världscupen just nu, de sex bästa kör finalen :)

Min debut som groom gick i alla fall strålande! :D Kunde knappt ha gått bättre. Jag är helnöjd och Fredrik verkade vara likaså! :) Nu får vi helt enkelt hoppas att det håller i sig ;D

Vi hann hem i god tid på nyår (körde ju tävlingen strax efter 22 så att det blev en sent iväg, 00:30 närmare bestämt!) så jag kunde ta mig hem, fixa mig och rulla iväg till Malmö för firande hos Malin. Det blev inte så mycket folk som vi trott, om man ska vara petig så var det jag som var folket. Två stack precis innan jag kom och den tredje en kvart efter ungefär. Men vi hade ju i alla fall varandra till sällskap så det blev lite redbull/jäger för min del (med jägermeistern jag köpte på tyskland-danmark-färjan, fanns ju inte någon möjlighet för systemet på 20-årsdagen ;)) och även lite dooleysdrinkar med Malins dricka. Upptäckte en väldigt udda och oväntad blandning som var god -  dooleys med apelsinjuice O.o Låter mysko men var såå gott!

Glodde på lite hockey, jag kan dock ha råkat slumra till ett ögonblick. Skojar ni om jag var trött eller? Konstigt... ;P Väcktes ganska abrupt vid 23 av Kenny som bestämde att jag och Malin åtminstone skulle få komma ut. Sagt och gjort, fick 5 minuter på oss innan taxin kom. Tog oss till Operahuset där vi visste att Sofie Moberg m.fl. fanns och i deras sällskap räknade vi in det nya året, skålade med Asti Martini och betraktade alla vackra fyrverkerier i kylan. Vandrade sedan ner till Skeppsbron och någon båt som var en festlokal/nattklubb/whatever där vi dansade loss och hade allmänt roligt :) Så fick jag min födelsedags- och nyårsfest tillslut ^^
Runt halv tre började vi försöka få tag i en taxi - grattis... När de stängde vid tre bet vi i det sura äpplet och bestämde oss för att gå till centralen och ta buss därifrån om vi inte hittade taxi där. Det gjorde vi inte, däremot fann vi Alex som var på väg hem från en annan fest. Vad är oddsen? Han följde i alla fall med hem till Malin där vi chrashade i hennes soffa.

Nyårsdagen ägnades åt att återhämta sig framför teven hela dagen, bokstavligt talat hela dagen. Körde hem till Lund vid 20-tiden tror jag där jag svängde inom finaste Steffiffi för att återbörda lite saker som hon hade glömt när hon var ute och hälsade på mig på gården. Det blev en snabbvisit kan man säga, den blev i alla fall inte så lång som planerat eftersom jag var så sen. Körde hem till mamma vid halv tio och hämtade Oreo och fixade med lite grejer. Var inte på gården förrns 23:30 och som om det inte var nog med den sena tiden så hade jag fortfarande inget vatten (ledningen ut till lgh frös när jag var hemma över jul) och de hade inte heller eldat eftersom de trodde att jag skulle komma på morgonen.. Så kallt och vattenlöst -.- Wohoo!

Har haft en ganska chill vecka faktiskt. Bortsett från igår då det var utmockning av bädd, städning, omorganisering av foder, träning av fyra-fem hästar i sista sekund och lite allt möjligt. Det var en aning hektiskt och förvirrat. Men men ^^ Fick hjälp av Helena att fixa hästarna som Fredrik skulle tömköra och DET var skönt. Han tog dem på löpande band så... Annars hade det väl tagit 15-30 min längre. Haha som om det inte vore nog med det så stack jag till Södra Sandby för att handla, det var bara det att när jag skulle betala så visade det sig att jag inte hade mitt kort i börsen! Visste inte vars det var och sista minnet jag hade av det var att jag la det i Malins handväska på nyår O.o Körde till Lund och fick låna mammas ICA-kort (tack mamma!) och under tiden kom jag på att korten låg i fickan på tröjan som jag hade när vi köpte pizza på nyår ^^ Smidigt.. Jaja jag fick iaf min mat :P

Fick ledigt imorrn eftersom Fredrik ville att jag skulle ta stallet i helgen när de åker till Sthlm för att hälsa på familjen Dengg. Just ja, vi har fått en ny häst på träning för en månad och det är ingen mindre än avelshingsten Warsteiner 946 :D En riktig snygging är han, om än en aning till åren. Bild finns på sidan som hans namn länkar till :)

Pascal, förlöparen som vi har fått låna av Boyd Exell. Han gjorde ett strålande jobb i Mechelen, nu får vi hoppas att vi hittar rätt häst att kombinera med honom så att det blir vinst i Bordeaux!



Gott nytt år på er, bättre sent än aldrig ;D
Natti natti!

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0