Helg!


Äntligen äntligen ÄNTLIGEN är det helg!
Jag har bara varit ledig en dag åt gången vid två tillfällen sen jul, så det är galet välbehövt.
Insåg hur trött jag var när jag satte mig i bilen och skulle köra hem, så jag fick ställa in min träff med Batman och spenderar kvällen hemma i lugn och ro.
Har fått avnjuta några kycklingspett med ris som Micke tog hem, och lyxade till det med en jordgubb/lime cider. Nu har jag chillat framför På Spåret och Skavlan med mamma och Micke och lyxat till det ännu mer med lite redbull/jäger ;) Gooooott! Har tagit mig tid att göra en fransk manikyr - älskar när mina naglar är fina! :D Det är de så sällan när man jobbar i stall..

Känner mig som en 80-åring när jag släpar mig fram och nästan alla muskler i kroppen värker eftersom jag inte har varit riktigt snäll mot den - för mycket jobb och för lite vila.
Det har varit en ganska lugn dag i stallet. Fixade mockningen själv idag igen, men fick dock vänta med mockning och ströning av gula stallet (fem boxar) eftersom Warsteiner skulle iväg att röntgas (behövs för att kunna godkännas i Danmark) och Fredrik ville att jag skulle putsa upp honom så att han var fin tills ägaren kom strax efter 10 samt hinna släppa ut hästar innan förmiddagsfikan. Fram till lunch fixade vi de sista boxarna och pratade lite med fd. landslagsledaren Leif som kom på besök, trevligt trevligt!
På eftermiddagen bytte jag hästar i hagarna, sen friserade jag Magnus och efter det var det dags att sätta en häst i vagn för första gången. Sagt och gjort. Det gick bra, han reagerade en del men det är ju att förvänta, var inget extremt. På slutet slappnade han av och sänkte sig i båda varven så det bådar gott. Nu kan man ju hoppas att han klarade av sitt testande, haha ;) Får smälta det i helgen så får vi se. Det är en häst som vi hoppas ska kunna gå i spannet senare, det är därför vi vill att det ska gå lite extra bra :)

Nej nu blir det åter till slappandet och snart en dusch innan det blir sängen.
Ha det bäst!

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0