Femtioelva dagar senare


Okej, kanske inte femtioelva, men väldigt många dagar har gått sen jag var här senast. Däremellan har jag hunnit resa från USA till Sverige och även en liten resa till Norge med pappa, Gabban och Zacke. Sen har det såklart hänt massa mer. Var börja?

Resan USA-Skåne
Gick hur bra som helst. Fick packa om lite bara pga övervikt, men lyckades blinka fint med mina blåa ögon så att han släppte förbi mig trots att jag fortfarande hade 5lbs övervikt.
Lite drygt bara i Chicago, säger bara: UNDVIK DEN FLYGPLATSEN OM NI KAN! Det var dåligt eller inte skyltat alls, svårt att förstå var man skulle ta vägen. När jag väl lyckats ta mig till min terminal(vilket man gjorde med railway) så tog jag mig genom Security, där de btw hade naken-scanner, och till min gate.
Det var en liten promenad dit och väl där inser jag att det inte finns någon sorts mat i närheten och det är heller inte skyltat till någon. Jag hade handväska, handbagage och laptop så jag var inte intresserad av att springa över halva flygplatsen för att KANSKE hitta någon sorts mat. Så för att hålla energin upp de tre timmar jag skulle vänta så bled det att köpa Toblerone mini i en souvenirbutik där jag även köpte Hershey's kisses till familjen.
Det var lite roligt på planet Chicago-Köpenhamn för jag fortsatte prata engelska utan att tänka på det, trots att jag visste att flygvärdinnan kunde svenska. Lite läskigt var dock att en grej jag drömde om på planet till USA hände på riktigt på planet hem. Vad är oddsen? Sånt har hänt mig innan, men inte med tre månaders mellanrum :P
Eftersom jag inte träffat min kära pojkvän på tre månader så ville jag göra mig lite fin, så jag sminkade mig så som jag vet att han gillar, drog på mig fina underkläder och, såklart, en av mina nya klänningar och ett par ordentliga högklackade som jag köpt i USA. Ja, jag fick en del blickar och kommentarer av mina medresenärer som bl.a. undrade om jag skulle på bröllop, men det var det värt för det var väldigt kul att vara så fin och se blicken från den som betyder mest ^^ Det var väldigt skönt att äntligen få kramas och kyssas på riktigt och inte bara se varandra genom en datorskärm.

Jag började skriva om Norgeresan men kom fram till att det är dags för mig att byta om och ta mig en promenad till gymmet där jag ska bli medlem och sen plåga min kropp lite. Yes, awesome!
Och Nicole, jag skriver ner mitt letter of recommendation när jag varit i Lund nästa gång, kom på att jag har det där ^^ But I promise I will!

Later aligator!

Hälsningar
Postat av: Nicole

Ska nästa inlägg heta Ytterligare femtioelva dagar senare? :) Och ja, jag väntar fortfarande på ditt letter of recommendation!

2011-08-10 @ 16:54:24
URL: http://desdemicielo.blogg.se/

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0