Perfect last ride!


Det hade jag igår på min älskade At Large.
Vi red till Irvine där vi en gång i tiden hade våran första lugna galoppfattning i någorlunda form. Nu avslutade vi där, helt perfekt. Lugn, avslappnad, rund i kroppen, vilade på steget - perfekt!
Hela dagen igår var faktiskt perfekt, alla hästar uppförde sig.
Red först Senator som var duktig, sen At Large. Efter det red jag Escapade med Marion som red Ember, sen red jag Sunflower barbacka som vanligt. Barbackaridning är btw sjukt underskattat, hon har blivit så himla fin sen jag började rida barbacka. Rider, eller ja red, bara rundor på ca 30 min (eftersom hon tappat motivationen) med mycket trav-skritt-trav-övergångar och lite galopp. På två-tre veckor nu bara så har hon blivit mycket rundare i ryggen (antagligen kan musklerna utvecklas eftersom hon inte har en dåligt passad och hård sadel) och arbetar med ryggmusklerna hela tiden så att jag verkligen kan känna dem. Formen är klockren och hon bara går med glädje - helt underbart!
I alla fall, efter henne så körde jag Cartié som var helt underbar. Efter det hade jag tänkt tömköra Johnny sen sluta, men då dök Brian upp (kl 16...) och skulle rida de hästar som var kvar: Dangon, Johnny och Torpedo. Så jag slutade rätt sent men hann duscha medan han red Torpedo så jag kunde ta bussen kl. 18:38 till The Block. Där köpte jag skor till Jossan och bh till mig på H&M, sen skyndade jag mig till Mainplace. Var där vid halv nio så skyndade mig in och köpte det jag kom dit för vilket var en t-shirt till min älskade Björn, sen blev det något till mamma som hon ska få i försenad mors dags present, smycken och smink till mig själv.
Åkte hem med bussen 21:35 till NICOLE som kommit hem från Vegas! :D Jag visade mina shoppingfynd sen flummade vi en hel massa tills alldeles för sent.

Min allra sista dag, alltså idag, har jag bara tagit mig igenom med ett leende för vad som än hände så var det min sista dag. Red At Large men räknade gårdagen som min sista ritt för nu red vi ju med Brian så då blir det inte lika bra, så jag bara struntade i det och njöt över att vara på hennes rygg en sista gång. Fixade hästar till Brian som han red med den nya tjejen och Marion, åkte med Nicole och Cartié, red Sunflower barbacka och tog hand om grejerna efter Brians sista häst, sen var dagen slut!
Nu ska jag hoppa in i duschen innan jag packar klart allt som kan packas, ikväll blir det bio med Cheryl och förhoppningsvis kan jag lyckas hitta en present till min lillebror som blivit tonåring idag - galet! Minns när han var en liten pjuklarv och nu är han 13?? Galet.

9:45 kommer shuttlen och hämtar mig imorrn, 12:45 lyfter planet från LAX till Chicago där det slutliga planet tar mig till Köpenhamn! Framme på måndag 13:20 svensk tid! :D Wohoo!

Men nu blir det dusch för vi ska äta kl. 18 och sen ska vi antagligen på bio!

Later!

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0