Day off 11, Huntington Beach


I tisdags hade jag min näst sista day off, min sista tillsammans med Nicole.
Vi hade bestämt oss sen innan att vi skulle dra till Huntington Beach och ev vidare till Mainplace sen för att se på bio, så vi trotsade det gråa vädret och satte oss på bussen. Resan dit är på över två timmar, så vi chansade på att molntäcket skulle spricka upp längre framåt dagen. Vi närmade oss stranden och ännu var det grått men jag sa till Nicole att det ju oftast spricker upp först vid tolv så ännu fanns hopp. Anlände till stranden och i princip prick på minuten när klockan slog tolv - varde ljus!

Vi gick ner till havet och promenerade bort till piren i vattnet som nådde fram när vågorna bröts. Hittade en mysig plats där vi lade oss för att sola och bara njuta! Sagt och gjort. Jag ställde mobilen på 30 min så att vi skulle unvika att bränna oss. Åkte in och ut ur drömmarnas land medan jag jobbade på min bränna, sjukt skönt var det och precis vad vi behövde. När vi hade legat två timmar så gjorde dels magen sig påmind men även våra kroppar. För att inte utmana ödet klädde vi på oss, packade ihop och letade reda på något att äta. Det blev Subway och macka á la Sweet Onion Chicken Teryaki för bådas del, mackor vilka vi avnjöt i pirens beskyddande skugga - mums filibabba!

Jag behövde gå på toa (för ovanlighetens skull) så vi begav oss mot toaletterna. På vägen dit så var det en snubbe som åkallade folks uppmärksamhet. Vi stannade för att se vad han gjorde. Rätt som det var började han, utan musik annat än i sina egna öron, att dansa någon sorts konstig dans och vi visste inte om vi skulle skratta eller gråta. Rätt som det var hörde jag välkända noter spelas ett tiotal meter ifrån oss. Låten var Folsom Prison Blues av Johnny Cash och den framfördes av tre killar (två gitarrister/sångare samt en som spelade på en trälåda) som satt på en låg mur vid en gräsmatta. Vi lyssnade och var helt amazed av hur bra de både sjöng och spelade. När de bytte låt till Imagine av John Lennon så höll vi båda på smälla av och gjorde slag i saken som vi hade diskuterat fram och tillbaka, nämligen att skänka dem en slant. Bra musiker förtjänas i mina ögon att uppmärksammas, musikfantast som jag är. Jag skänker inte hit och dit till gatumusikanter utan bara de som förtjänar det så då förstår ni hur bra de var.

Gick vidare till toaletterna medan Imagine tonades ut bakom oss. När vi gjort våra business så bestämde vi oss för att strunta i Mainplace och sätta oss och lyssna lite på musiken istället. Sagt och gjort, hittade en fin plats på gräsmattan bakom dem och där satt vi och njöt. De var sjukligt duktiga, bra på både sång och instrument samt att de hade så galet mycket glädje och känsla i sin musik! Satt där och diggade med och log för mig själv bara för att jag blev så glad. Perfekt slut på dagen!

När de var klara drog vi oss hemåt. Självklart hamnade vi på fel buss så att resan hem tog mellan tre-fyra timmar istället för två.. Sugit värre, men men, hem kom vi till slut.

Igår kom Nicoles pappa med familj förbi under dagen och hälsade på, de kom hit i tisdagskväll. Så efter jobb igår plockade de upp oss och körde till Mainplace. De hade redan ätit så jag och Nicole körde på favorit i repris och åt på Panda Express. Gick runt i lite affärer sen, jag köpte ett halsband med matchande örhängen på Macy's, Nicole köpte en hel hög med väldigt fina smycken hon med.
När affärerna stängde vid nio gick vi bort till bion och köpte biljetter, eller ja Nicoles pappa köpte biljetter. Även till mig vilket var väldigt snällt! Vi (jag, Nicole, Johanna, Christer och Axel) såg på Rio 3D medan Kevin och Kalle såg på Scream 4. Rio var väldigt gullig och en sån där riktigt feel good film, vi dansade ut därifrån ^^ Väntade på Kalle och Kevin vars film slutade senare, sen fick vi skjuts hem. Klockan hade blivit väldigt mycket så det var hopp i säng direkt.

Nu börjar snart dagen, verkar inte som att det blir någon tävling i helgen för chefens del, hade ju skadat att säga det till oss...? Idiot. Men men, om 10 dagar är jag hemma igen! Tiden här har verkligen flugit förbi, känns konstigt att jag redan ska hem men jag längtar som en tok kan jag lova!

Ha en bra dag!

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0