Day off 9, Newport!


Igår hade jag min lediga dag vilket även Nicole hade. Tyvärr mådde hon inte särskilt bra så våran plan på att åka ut tillsammans till Newport Beach, sola och äta lunch på piren skrotades ganska snabbt.

Efter att ha ätit frukost och chillat vid datorn ett tag så kom jag dock fram till att jag skulle dra till stranden ändå för jag har trots allt bara ett par lediga dagar kvar. Smörjde in mig med spf 30 eftersom jag trodde att det skulle räcka, jag skulle ju inte vara där så länge. Satte mig på bussen och efter två timmar innehållandes ett byte med massa letande efter flyttad busshållplats så var jag framme. Det var betydligt fler människor på stranden än senast men ändå inte särskilt många. Hittade en plats där jag inte var ensam men ändå hade en massa utrymme, bredde ut mitt lakan och lade mig tillrätta med min bok Water for Elephants (tack igen Nicole!).

Hade kameran som sällskap så roade mig med genom att fota lite olika saker när nacken blev öm med jämna mellanrum, slänger upp ett par bilder i slutet av inlägget. När jag inte gjorde det så satte jag igång lite musik på mobilen och råkade nicka till lite nu och då.
Spenderade ungefär 3-3,5 timme på stranden innan jag bestämde mig för att ta mig hemåt, kände mig lite småöm på diverse platser på huden och antog att jag antagligen råkat bränna mig lite. Kollade på mina ben och såg en rosa nyans men kände att det inte var så farligt, efter en timme på bussen upptäckte jag dock att det rosa bytts ut mot rött - ajdå. Kom hem så småningom och hade då insett att min spf inte skött sitt jobb, tror aldrig att jag har bränt mig så illa. Har fortfarande ont i skrivande stund kan jag meddela, dagen har varit en pina. Fick i alla fall låna lite after sun av min ängel Nicole som spatserade runt i sin nya klänning, skor och smycken och var superfin! Jag hade tyvärr inte så mycket kortisonkräm kvar så det fick duga med vanlig after sun. Lite skillnad har det nog gjort för de ställen som var bruna sen innan är inte röda längre, men kan inte säga detsamma om resten av kroppen. ILLA!

Fick i mig efterlängtad mat, sen kollade jag och Nicole på Never Back Down och åt pop-tarts innan vi tog oss till sängs. Har inte sovit så bra (guess why) så har varit både trött, haft galen huvudvärk och ont i hela kroppen i princip pga brännan. Skit är vad det är! Som tur var så muntrade min fina kille upp mig på lunchen, längtar hem riktigt mycket nu så det är skönt att det bara är 3,5 vecka kvar. Helt sjukt hur snabbt tiden går! Kommer dock sakna min Nicole supermycket.. Får helt enkelt se till att hon kommer hem till Sverige sen!

Tog en promenad till Albertsons efter jobb, lagade mat när vi kom hem och nu slökollar vi på So you think you can dance. Tänkte prova någon av de nya pop-tartsen som inhandlades innan det blir sängen (damn you Malin, ditt fel att jag började med pop-tarts!).

Newport Pier


Newport Beach


Newport Beach
Sjuk note om den här bilden - i fullt format ser man värmeångorna från sanden..



Älskar mina nya solglasögon!


Nu blir det sängen för mig!
God natt och sov gott!

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0