Busy day


Eller ja, snarare händelserik.
Lämnade katterna hos vet imorse klockan 7:30 vilket gick hur bra som helst bortsett från att Oreo var skräckrädd :P
Han gillade inte första gången han blev vaccinerad, andra gången höll han på avlida för att det var så hemskt, så ni kan ju förstå att han inte var så sugen på ett tredje besök hos veterinären ;)
Jag kände mig lite hemsk.. Han vågade sig inte ut ur buren (Lisa gick ut direkt och försökte hoppa ner från britsen för att undersöka rummet), så efter många försök fick jag ta av överdelen på den. När hon då skulle känna på hans testiklar så kröp han ihop i ett hörn i skräck och försökte gömma dem x) Hon lyckades dock komma åt dem så då fick jag lyfta upp Oreo för att lägga honom i vet.buren, jag tror aldrig han har tryckt sig så tätt intill mig som då. Som om han försökte säga "släpp mig inte mamma, lämna mig inte här, låt dem inte röra mig!", han var helt skräckrädd stackarn :P

Gick ut sen och upptäckte då att jag inte hade mina bilnycklar i jeansfickan. Kom på att jag hade haft jackan på mig när jag gick ur bilen så att jag lagt nyckeln i jackfickan istället och när jag skulle plocka ut Lisas bur ur baksätet så slängde jag av mig jackan där och tryckte ner låspluppen från insidan på förardörren. SUCK!
Så det blev bara att ringa och väcka min stackars sjuka pojkvän och be honom om hjälp. And like a knight in shiny armour kom han till min undsättning. Efter lite pillande kom vi fram till att det inte gick att få upp dörren på något annat vis än att slå in rutan (vilket var mycket billigare än låssmed, 200 jfr med 1000, hmm tough choice..).
Älsklingen körde mig sen in till Malmö för att fixa mammas Pro-Aqua på kontoret, träffade min gamla team leader Mats på köpet, trevligt trevligt :) Sen skyndade vi oss hem till mig där Björn dumpade mig så jag kunde träffa Steffie som dök upp inom kort. Sista dejten innan min avfärd and it was fun. Wiie! :D
Packade klart medan hon var där så nu är det bara handbagaget kvar att fixa innan måndag, känns helt surrealistiskt att jag snart är på väg till USA men det ska bli sjukt roligt!

Vid 15 drog jag ner till djursjukhuset och hämtade katterna, Lisa hade tydligen varit en riktig liten bitch när hon kvicknade till från narkosen, haha. Hon verkade dock inte särskilt tagen men Oreo sprang och gömde sig det första han gjorde när han kom hem stackars liten.. :( Björn dök upp med en ny ruta och, ännu bättre, nya hållare till bagageluckan så jag slipper få den i huvudet! :D Är han bäst eller vad?
Sen ställde han sig och pillade med bilen medan jag och Steffie lekte inne i huset vilket var supertrevligt :D Björn fick dock ringa en kompis till hjälp då det var lite krångligt att få Rutans ruta på plats men efter mycket om och men så var hon hel igen :)

När Steffie hade stuckit hem så umgicks jag och Björn med mamma, Micke och katterna en tag innan vi drog hem till honom. Jag somnade som en klubbad säl i soffan efter en pizza och sov som en stock! Jag var helt väck, det var nästan obehagligt för Björn fick knappt liv i mig..
Vaknade tydligen upp och sa något jättekonstigt så att han nästan blev rädd för mig, haha. I morse så vaknade jag av att jag bet honom i armen eftersom jag drömde att jag var en varulv som skulle bita ihjäl en vampyr. HAHA ja så kan man ju också göra xD Ingen skada skedd dock, bet inte så hårt som jag trodde :P

Ikväll dyker Malin och Bea upp för en sista träff innan mina tre månader på andra sidan Atlanten ^^

Älsklingen


Ha det bäst!

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0