Earth hour


Jossan är nere i helgen - skitskoj!
Hon kom ner i fredags, hämtade henne på stationen vid 10:30.
Drog in till Malmö för att träffa Jessica, Kellersson och Matilda vid 14:30 för att ta en fika. Efter mycket snurrande hit och dit så hittade vi ett fik med plats för oss alla. Alla utom Jossan tog en bit av en sorts chokladtårta som var helt galet god (och mäktig)! Efter mångra trevliga timmar fyllda med skratt och snack så drog vi oss hemåt på våra olika håll.
Vi handlade på vägen hem och tillsammans med mamma gjorde vi supergod hemmagjord pizza - mumma!

Vid ett skypeade jag med Nicole ett tag, insåg att resan till USA närmar sig med stormsteg! Bara en vecka kvar nu tills jag åker i princip, helt galet! Så är ju skönt att jag får träffa så många den här helgen :)

Idag blev det bowling på O'learys på Entré med samma gäng bortsett från att Matilda bytts ut mot Bea ^^ Även det var trevligt, verkar som att det mesta blir det med rätt folk ;) Efteråt köpte vi glass m.m. på Burger King och som vi avnjöt i solen på en trappa vid Värnhem.
Drog hem vid 17-tiden och tog det lite lugnt, drack te och åt fram tills 20 då mamma meddelade att en bekant till oss var med i "Är du smartare än en femteklassare?" vilket var lite roligt ^^ Så vi kollade på det fram tills 20:30 då det var dags för Earth Hour! Jag övertalade familjen att vi skulle hylla detta så släckte ner hela huset och tände massa ljus. Vi underhöll oss med att spela TP, jag och mamma mot Jossan och Micke, vilket resulterade i en spännande och oerhört jämn match (lärde mig att Pajala vid något tillfälle av misstag blivit bombat av ryska flygplan, det visste jag inte!).
När jag trodde att vi var klara (runt 22-23) så började M&M spela kort, Chicago. Jag skulle bara hjälpa med reglerna men det slutade med att jag och Jossan joinade istället. Det var otroligt underhållande men vi gav upp vid 2 (eller ja 3 eftersom det är sommartid nu) och sökte oss till sängarna.

Älsklingen min bestämde sig dock helt plötsligt för att han minsann ville svänga förbi och ge mig en godnattpuss vilket jag inte tackade nej till ^^ Supermysigt var det iaf, helt ensamma under stjärnklar himmel, kan det bli bättre?

Nu har jag dock insett att det är dags att sova om jag ska orka med en morgondag också! Ska försöka hinna träna och packa medan Jossan träffar en kompis, sen blir det filmkväll med lite folk. Awesome!

God natt!

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0