Day off 5


Dagarna sen senast har varit rätt lika: vakna, jobba, sova.
I söndags kom Brian och Nicole tillbaka från tävlingen, skönt att ha sällskap igen!
Igår jobbade jag själv så att Nicole och Mona kunde få spendera Monas sista dag här tillsammans, tänk att det redan gått tre veckor sen hon kom hit..

Idag hade jag min day off, sjukt efterlängtat! Sov tills jag vaknade av mig själv, vilket blev 8:50, tio minuter innan mitt larm skulle ringa. Åt frukost, havregrynsgröt med blåbär samt lite keso med apelsin, båda rätterna har jag fastnat kraftigt för! Kollade på ett avsnitt av Off the map medan jag åt, sen kombinerade jag mitt träningspass med att förfölja Nicole som red Escapade. Jag hade med min kamera så det blev en del bilder :D Får se senare om det blev några vettiga ;) Var ute i 1,5 timme då jag mestadels gick men uppför och utför backarna så passade jag på att jogga, lite jobbigt men det kändes sjukt bra. Riktigt peppad på att komma igång med träningen nu!

Till lunch blev det två av mina köttbullar i bifform (eftersom jag blev less på att rulla bollar så blev det platta biffar :P) samt keso med apelsin (nämnde jag att jag tyckte att det var gott?). Skypade med min älskade pojkvän, sen såg jag ett till avsnitt av Off the map som även råkade vara season finale - hatar när en säsong avslutas med något väldigt spännande!
Slängde mig på bussen och tog mig till Mainplace vid 16:54, hann precis med den, ibland har man tur :) Snurrade runt lite på Macy's och provade en massa klänningar. Fastnade för en stilren svart klänning med vit byst eller vad man ska kalla det. Den har en stor rosett på ena axelbandet, tror jag ska ta bort den. Det som störde mig mest var att klänningen hängde på ett 50% off ställ men var det rea på den? NEJ! Precis som med förra jag köpte.. Vad som störde mig ännu mer var att dragkedjan inte sitter fast längst ner utan det är ett hål på ca 4 cm som jag måste laga innan jag kan använda den, vad fick jag? 10% rabatt = 7$ ~ 42 kr.. Wohoo.. Med taxes så fick jag betala 77$ anyways vilket var en dollar mindre än vad den kostade från början, det är inte mycket men lite väl mycket för en söndrig klänning kan jag tycka. Men den var så fin så det fick den vara värd.

Åt på Panda Express innan Battle: Los Angeles började klockan 18:55. Den var helt okej, ingen jag skulle se igen, men en dollar kan den få vara värd. Promenerade i relativt rask takt till bussen sen, blev dock lite jobbigt eftersom jag fått blåsor på hälen från mina nya Converse - wohoo! Så när jag hoppade av vid Orange Park Acres så drog jag helt sonika av mig skorna och gick hem i mina strumpor. Mycket skönare!

Fick förresten beröm för min engelska idag när en tjej demonstrerade en lock/plattång för mig. Var värt att undersöka tyckte jag, den gjorde fina lockar men som vanligt så vägrar mitt hår att lyda. Synd för jag gillade den i övrigt.. I alla fall så snackade vi en del och hon var väldigt imponerad av min engelska och mitt uttal precis som flera andra som jag har träffat här. Har börjat förstå att jag pratar rätt bra eftersom många blir förvånade när jag säger att jag är från Sverige för de hörde bara att jag nog antagligen inte var amerikan i grund och botten. Sjukt kul! Man sträcker lite extra på sig ^^

Nej! Nu blir det sängen, bjuder på en bild från idag först bara. Natti natti!

Welcome to our life!

Hälsningar
Postat av: Mara

Hej vännen! Jag har något att berätta. Fyras öga är bort. Vi var hos en specalst igår och fck tid redan idag att ta bort det. Så nu är hon enögd. Men, hon klarar sig på ett öga. Hon kommer bli bra. Bäst för henne iaf, för operationen var dyr. Men, hon är enögd sen några timmar tillbaka. Jag berättar mer när läkeprocessen har startat. Förlåt för att du inte fått veta det tidigare, jag har nte haft tid. Hoppas du har det bra gummsan. Puss på dej!

2011-05-12 @ 23:28:01

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0