Making plans


Veckan har varit rätt chill, Brian har bara varit i stallet idag och igår så vi fick två extra dagar för oss själva - skönt!
Senator var jätteduktig när vi red i favoritparken igår, fick till riktigt fin, samlad vänstergalopp och högergalopp vid två skillda tillfällen. Är framför allt nöjd med vänstergaloppen eftersom han knappt ens kunde fatta den (speciellt inte på kommando) men nu fattar han den klockrent och har uppenbarligen börjat få upp styrkan i kroppen :D
At Large blir bara bättre och bättre, nu har hon blivit så lugn att jag kan börja driva på henne och få med bakbenen mer. Hon har slappnat av så mycket nu att hon släpper ner mig på ryggen, så det har blivit en hel del arbete i nedsittning vilket känns otroligt härligt! Brian fortsätter tjata om onödiga saker (som att jag ska sätta sporrarna i hennes revben och länga tyglarna för att få fram nosen när hon går bakom hand då jag håller in henne för att hon är så uppstressad över Brians cp-ridning så att hon försöker sticka, men då lättar man och driver på såklart?). Men är som en gås, det rinner bara av mig.
Frågade Cheryl vad de skulle vilja ha om de skulle sälja henne, Brian återkom dagen efter (till NICOLE!?) och sa att jag fick sätta priset så skulle han se om han kunde sänka sig till det.. Messade massa med Jessica idag och nämnde mina drömmar om att köpa At Large varpå hon kom med ett förslag - vi köper henne tillsammans, stallar upp henne hos Jessica, tar ett föl på henne som Jessica behåller och sen transporterar jag henne till Sverige. Helt plötsligt så kändes det inte omöjligt längre. Men som vi båda sa så behöver vi lite tid på oss att spara ihop pengar till att köpa henne i vilket fall. Får se om jag kommer in på det jag har sökt, annars blir det att jobba röven av sig för jag vill ge min fina, fina flicka ett bra hem. Har aldrig känt så här starkt för en häst förut, det känns bara som att det är meningen att hon ska bli min. Det känns så himla rätt..

Träffade en svensk kvinna i veckan när vi var ute och red ^^ Åsa hette hon och bodde borta i Irvine. Hon hörde oss prata och frågade om vi var från Sverige (på engelska), så vi svarade ja och då började hon helt plötsligt prata på svenska. Sjukt oväntat! Men roligt :)

Hmm, något mer som hänt? När vi red i favoritparken (Peter's Canyon) så mötte vi en hel massa människor med hundar. Det var inte förrns vi nästan var klara med ritten som vi mötte en tjej som sa: "bet you didn't know there was a dog day here today!" eller något liknande. Vilket vi inte visste, men det bjöd i alla fall på en rolig typ precisionsgalopp på slutet när det var folk fulla backen som vi fick rida förbi från höger till vänster osv. Det var då jag fick sjukt samlad (höger)galopp på Senator, wiie! Sen var det två lösa hundar som sprang runt till synes utan ägare.. Vi blev lite nevösa när de försvann ut på vägen men får hoppas att det gick bra.

Senator och U2 har visat vilket radarpar de är, verkligen! Senator den Säkre och U2 den Usäkre! Fast det roliga är att när den ena är nervös/rädd/överladdad så är den andra motsatsen som för att kompensera och vara en klippa ^^ Fast Senator fick backa förbi något som U2 var rädd för eftersom han inte vågade gå när U2 fegade då han inte ens visste vad det var meningen att han skulle vara rädd för x) Så jag backade, gick finfint! Hahaha!

Just nu sitter vi och tittar på säsongsavslutningen av Desperate Housewives, spännande värre! 

Bild från Wisteria Lane, Universal Studios.


Saknar min älskling galet mycket nu, men snart är vi halvvägs.. Vad skulle vi ha gjort utan Skype? Saknar honom massor, he makes my day everyday! Vi snackade en massa på lunchen, jag är sjukt lyckligt lottad som får ha denna underbara snygging som min pojkvän. Ibland tror jag nästan att jag drömmer.. Det känns verkligen som att jag har hittat rätt nu och har my shot at happiness med honom. Tack för att du finns älskling, du är bäst!

Nu är det way past my bedtime, så blir en snabbis in i duschen och sen en date med kudden!
God natt!

Hälsningar
Postat av: Tora

Hoppas eran lilla plan fungerar ^^

Ni verkar ju trivas tillsammans väldigt bra

... och dessutom har hon sjukt fin färg ;)

2011-05-17 @ 18:24:33
Postat av: Malin

Kollade priser med Steven, 5000 dollar trodde han, billigare att ta usa-europa än andra hållet. Fast en annan sa 10' men hon har två st och är lite knepig... Ja har 10' (sve) du kan låna utan problem en tid. O stallplats, endast foder :) Come on, do it!

2011-05-17 @ 23:12:22
URL: http://nerknarkattroll.blogg.se/

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0