Red riding hood


Tog oss till Mainplace igår och såg Red Riding Hood efter lite god kinamat från Panda Express. Filmen var väldigt bra, framför allt för att varulven var rätt lik hur jag föreställt mig varulvar och för att slutet var oväntat. Säger bara Shiloh Fernandez och Amanda Seyfried - sjukt söta och snygga! Har iofs alltid gillat Seyfried, eller ja sen Dear John och Mamma Mia ^^
Svängde inom Albertsons på vägen hem där en knarkare försökte tigga pengar (till mat påstod dock han), led uppenbart av abstinens, Nicole sa att det syntes tydligt i hans ögon också. Scary.
Under dagen fick jag en "ridlektion" av Brian. Det vill säga, jag red At Large när han skulle rida Ember (för andra gången) och då berättade han för mig hur jag skulle rida henne (och han visste att jag kunde rida henne så för jag var en "great rider"). Sen hade han mage att säga att jag inte hade arbetat henne tidigare utan bara trailridit (läs: flängt runt) och att hon gick så bra eftersom han berättade hur jag skulle rida henne. Det gjorde mig riktigt förbannad kan jag säga för:
1. Han har bara sett mig rida henne på trailsen en gång (de andra två skrittade vi med Ember...) och då gick hon bra men han red sist och såg i princip inget i vilket fall?
2. Anledningen till att jag kunde få henne att gå som han ville (dvs lång, lååååg form med typ långa tyglar - i mina ögon avskrittning/avtravningsform) var för att jag har ridit henne i en månad, hittat hennes knappar och fått henne att slappna av och ta det lugnt. Hon hade INTE kunnat gå så om det inte var för min månadslånga träning. När jag började sprang hon runt som en hysterisk kossa! Tack för den idiot..
Sen skulle han ha typ all credit för att hon gick som hon gjorde för att han lärde mig att arbeta henne för jag "haven't been working her like this before". Någon måtta får det vara. Visst att jag inte skrittat henne så hela tiden men det är för att jag anser att hon behöver arbetas i olika former för att kunna engagera olika muskler i kroppen, men jag HAR arbetat henne. Jag har fått henne att slappna av, blivit lätt i handen, börjat sänka huvudet och arbeta i en fin, avslappnad form och störst av allt: fått henne att börja kunna fatta galopp i form. Innan sprang hon verkligen in i galoppen. Så nej, han kan hålla käften. Jag sa till honom att jag visst arbetat henne och strävat efter en låg, avslappnad form där hon bär sig själv. Minns inte ens vad han svarade för jag brydde mig faktiskt inte. Han ville bara ha bekräftelse till sitt alldeles för stora ego, så jag bara hmm-ade till svar och sånt. Engagerade mig verkligen inte.
Så nu har jag fått skriva av mig.

Idag red jag först Senator som var ett as, sen red jag At Large som var galet käftig i munnen efter att jag ridit henne på Brians vis igår. Hon ville plötsligt inte längre söka stöd i handen utan försökte bara rycka åt sig tyglarna så att hon skulle kunna få springa bäst hon själv ville (som hon gjorde förut..) men efter några mindre diskussioner så blev hon bättre, mot slutet var hon rätt bra igen. Sjukt irriterande i alla fall, vi hade liksom hittat vårat flyt och sammarbete - gjorde hon som jag bad om så fick hon röra sig i den takt hon ville när möjlighet fanns, så länge hon höll formen. Vilket hon har gjort utan problem. Sista gången jag red henne med Brian..
Lunch och Björn efter att jag ridit henne.
Longerade Katie. Löslongerade Batman tillsammans med Nicole. Promenerade Juliet tillsammans med Nicole och Torpedo.

Nu ska jag ta och fixa lite mat innan jag blir för trött.. Ska svara på lite mail sen tror jag, om jag orkar ^^

Take care!

Hälsningar
Postat av: Maria

Hej gumman! Fyra var hos vetrinären igår och hon tycker att ögat ser bättre ut. Men det är långt ifrån bra. Vi ska fortsätta kuren ut som är ungefär 3 veckor till eller nått sånt sen får vi se. Men hon får behålla ögat som det ser ut nu. Och ögat ser bättre ut, men när man tittar nära ser man hur skadat det är. Men, det går åt rätt håll iaf och jag är hoppfull. Och hon är mycket gladare igen. Hon är sig själv, utom precis efter hon har fått medecinen, då är hon sur, tyst och skygg. Men, överlag är hon som vanligt. Hon busar, ligger i mammas knä, är väldigt kelig och tigger vid matbordet. Så, hon är på bättringsvägen. Puss gummsan :D

2011-05-04 @ 19:58:02

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0