Jönköping


Blev en tur upp till Jönköping i helgen för att träffa min älskade Micke. Gänget som han lajvar med skulle ha en träff och han bjöd med mig eftersom vi ville ses. Körde upp efter lekiset i lördags och stannade till sent igår kväll.
Han mötte upp mig vid Daniel och Nadias lägenhet sen körde han oss ut till någon plats mitt ute i en skog där de hade satt upp tält och åt mat som var tillagat på lite medeltida vis. Packade ihop tält och allt när det började mörkna och åkte sedan till lägenheten där vi såg på tv och myste resten av kvällen.

Igår så vaknade vi tidigt av en kanin som förde massa liv. Körde och handlade lite sen lagade jag och Daniel världens brunch till oss alla. Sååå gott var det! Eftersom det var fint väder så bestämde vi oss för att åka till Stadsparken där William(Daniels 3-åriga son) fick leka i massa olika klätterställningar och liknande samt kollade på höns, änder, lamor och getter. Vi hade det bara allmänt mysigt och njöt i solen.
Jag och Micke var lite trötta eftersom kaninjäveln inte lät oss sova ordentligt mer än några timmar så vi tog en liten powernap i soffan när vi kom tillbaka till lägenheten.

Vi hade bestämt oss för att grilla så jag och Micke stack iväg och handlade lite, när vi kom tillbaka så hade Wille åkt till sin mamma. Grillade fläskfilé och hade pommes med bearnaisesås till, vilket var riktigt gott. Omnomnom. Efter maten så spelade vi ett spel som jag inte kommer ihåg vad det hette men det var rätt kul faktiskt och jag vann ^^ hehe.

Efter det så hade jag och Micke egentligen tänkt köra åt varsitt håll, men ingen av oss ville lämna varandra så vi stannade kvar och såg på Star Wars som gick på tv, åt lite godis och bara mös. Sade hejdå och körde vid strax efter tolv.
Man tror att det ska bli lättare för varje gång, men det blir snarare motsatsen.. Förstår vad Micke har menat med att det känns hemskt och helt fel att köra ifrån mig för fy fan vad jobbigt det var att köra ifrån honom. Varenda del av min kropp ville bara vända bilen och köra till honom istället. Men ringde honom nästan direkt och sen så hade vi kontakt ända tills jag kommit fram och skulle sova. Han bestämde sig för att han inte var riktigt kry nog för att jobba så tänkte åka till sin mormor i Södertälje, men eftersom klockan bara var runt fyra så stannade han på en rastplats för att sova så han kunde dyka upp runt åtta istället. Somnade riktigt gott så fort vi lagt på.

Är sådär lagom trött just nu och har legat och dragit mig i sängen i en dryg timme. Ska jobba 14-23 idag och det kommer bli riktigt tungt känner jag. Men får trösta mig med att det är det enda passet på McD den här veckan. Som det ser ut så kommer dessutom Micke ner på fredag och jag längtar redan så otroligt mycket efter honom.
Ska sätta mig ner och planera min träning inför GMU för varje vecka som är kvar fram tills dess att jag ska mönstra, för jag måste verkligen komma in. Dels för att jag är riktigt sugen på att göra GMU och dels för att jag vill upp till Micke.
Men, det får jag ta tag i imorgon för nu måste jag upp och äta frukost innan det bär av till jobbet.

Ta hand om er!
Kramar


Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0