ASM


Kom hem från ASM-kursen igår. Har haft riktigt roligt och lärt känna ett helt gäng härliga människor. Det har varit en väldigt lärorik kurs, även om jag kunde det mesta innan så har vi fått en betydligt djupare insyn i hur saker och ting fungerar och påverkar olika människor.

Jag reste ju upp i måndags och blev upplockad på Bromma av Micke. Först såg vi till att han fick i sig lite mat sen körde han oss till Heron City där han bjöd på bio(ja jag är sjukt bortskämd), Flight blev det. Den var rätt bra, fast måste erkänna att det kanske inte var den bästa filmen att se när man skulle flyga hem ett par dagar senare ;) Han släppte av mig på hotellet efteråt. Klockan var då strax innan tolv så var lite rädd att min rumskompis skulle bli sur, men hon hade inte kunnat somna så det var lugnt.

Jag bodde med en 32(?)-årig kvinna som heter Leonora, kommer från Vetlanda och har två barn. Det var första gången hon var borta från dem så det var därför hon inte kunnat sova. Hon var hur trevlig som helst och vi kom riktigt bra överens!

Första kursdagen handlade enbart om coachning och det var riktigt lärorikt, har en hel del saker därifrån som jag tar med mig hem. Skippade kursmiddagen och träffade Micke istället. Han tog mig till en kompis och hennes sambo, hon råkar dessutom vara hans ex så visst kändes det lite konstigt, men vi hade ändå en trevlig kväll med väldigt god mat.

Dag två var restaurangdagen så då delades vi upp i två grupper som hamnade på två olika restauranger, min grupp var på Västberga. Fick göra en massa övningar i grupper om 2-3 pers och observera skiftet fram till 13, sen åt vi lunch. Efter lunchen fick hälften av oss gå igenom våra observationer medan de andra övade på produktionsmetoder, sen bytte vi. Även den dagen var väldigt lärorik och nyttig. Såg massor av saker som jag ska tänka på under mina skift.
Väl tillbaka på hotellet pluggade vi ett par timmar innan vi skulle äta vid 19. Jag tyckte att det var riktigt kul, satt och snackade med ett helt gäng av deltagarna som man inte riktigt hunnit prata med eftersom vi var så pass många. Superkul! Strax innan nio stack de flesta iväg till Heron City för att bowla medan några, bl.a. jag själv, stannade kvar. Micke kom förbi vid 21:15 och stannade ett par timmar. Blev kort men ändå väldigt mysigt och lätt värt det, kommer trots allt inte ses förrns nästa helg, så blir nästan 9 dagar ifrån varandra.

Sista dagen pratade vi om olika ledarskapsprofiler och vad som skiljer dem åt. Pratade även om PDS(ett sätt för att sätta om restaurang- och personliga prestationsmål) innan det var dags för slutprovet. Pga ett slarvfel och en brist på information så hamnade jag två poäng från Dean's List. Lite surt eftersom jag och många andra inte ens hade en chans att få rätt på den ena frågan. Men men. Som Micke sa, jag måste faktiskt inte alltid överprestera.

Nu hinner jag inte skriva mer för jag måste ta mig upp ur badet och göra mig i ordning, jobbar 14-23 idag.
Ha det bäst!


Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0