Monday


Så var det måndag igen. Min lediga helg flög förbi och det känns extra tomt när både bror och pojkvän varit här men nu har åkt igen.

I fredags hade jag en myskväll med Micke. Vi åt middag med mamma och styvpappa och pratade massor med dem. Sen såg vi på 300 i sängen och hade det bara allmänt supermysigt. Micke var sjukt trött dock efter veckan så han somnade mitt i filmen ungefär ;)

På lördag så åkte vi till Hööks i Malmö för att jag skulle köpa lite grejer, men gick därifrån tomhänt eftersom det var slut på det jag skulle köpa. Så istället körde vi in till stan och kollade runt lite samt lunchade på PizzaHut. Köpte en födelsedagspresent till Simon samt ungssäkra miniformar till mig själv.
Både jag och Micke ville se Django så sagt och gjort. Den var riktigt bra om än lite väl långdragen ibland.
Vi trodde att vi skulle ha rätt gott om tid innan vi skulle vara på Grand Hotel vid 19 men tji fick vi. Filmen var längre än vi trodde så klockan 18 var vi på väg till bion. Behövde köra hem till Mickes föräldrar i Västra Karaby där han skulle hämta kläder och jag behövde också byta om i Lund, men tiden räckte bara till det ena. Så vad gjorde vi? Jo jag körde oss till V. Karaby och ringde under tiden min mamma och fick guida henne genom min garderob så att hon kunde ta med kläder, skor och smycken som jag skulle kunna byta om till på Grand. Hahaha det blev heltokigt och väldigt stressigt, men löste sig hur fint som helst. Vi var framme på Grand prick klockan sju och var till och med först av hela familjen.

Middagen var hur god som helst! Tog kalixlöjrom till förrätt och ett supergod köttbit till huvudrätt, kommer inte ihåg vilken typ av kött det var(förutom att det var nötkött). Så sjuuukt gott! Fick dessutom en extrem Frozen Strawberry Daquiri som fördrink, den var enorm! Som tur var så var den ju riktigt god också, annars hade det blivit jobbigt ;)
Min finaste pojkvän erbjöd sig att köra hem så jag kunde dricka lite. Förutom fördrinken så blev det ett riktigt gott glas ekologiskt vitt vin till förrätten, ett glas rött till huvudrätten samt ett glas Kahlua efter maten.

Vi sov hos Mickes föräldrar och åt frukost där innan vi begav oss till Lund för att jobba umgås lite mer med min bror innan de båda skulle åka. Simon ska vara på livgardet fram tills dess att han ska till Afghanistan, så han och Micke är på samma ställe nu. Känns lite konstigt ^^ Micke tog ett tåg vid 17 och Simon vid 19.
Var riktigt tungt att säga hejdå efter den här helgen. Dels för att det är mer än en vecka tills vi ses igen men framför allt för att det har blivit en riktigt lång helg, den längsta vi har haft ihop sen han flyttade till Stockholm.
Men men, får vara tacksam för tiden vi får ihop istället för att deppa över tiden vi är ifrån varandra.

Nu måste jag ta och göra mig i ordning för jobbet, 14-23 blir det idag. Första skiftet sen uppkörningen i onsdags, känns såå skönt att vara verifierad!

Ha det underbart!
Puss och kram


Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0