Sjukgymnast

 
Var hos sjukgymnasten idag och det var... intressant. Det var rätt mycket som var fel på mig om man säger så :P Men problemen med axeln har sannolikt att göra med att jag åkte av Catch för ett tag sen. Hon kände och klämde massor på mig och tusan vad ont jag hade i högra rumpan/höften, har för mig att det var miniskerna hon sade var stela och ömma.
Sen var jag allmänt stel i ryggen, föga förvånande med tanke på min återkommande låsning i bröstryggen. När hon kom till axlarna så var det ömt både här och där, men förvåningen kom när hon skulle känna på nyckelbenslederna. Det gjorde galet ont! På högersidan så kunde hon inte ens känna på leden eftersom jag fick så ont, det var helt sinnessjukt.
 
Fick lite annat smått som jag skulle tänka på vilket var att jag lutar lite inåt på mina fötter så ska se till att belasta hela foten när jag står, att jag ska luta överlivet lite framåt eftersom jag var bakåtlutad samt att jag ska "stretcha" mina tår då hon tyckte att det såg ut som att jag hade begynnande hallux valgus. Både mamma och mormor har det så det förvånar inte mig om jag har ärvt det och eftersom jag vill fortsätta kunna gå i högklackat så är det bara att spreta på mina tår och träna musklerna ;)
 
Till nästa gång ska jag göra lite stretchövningar för rumpan/höften och innan jag kommer dit ska jag ta panodil och burana för att slippa undan lite av smärtan när hon ska manipulera min nyckelbensled. Hon ska även göra en gånganalys på mig så skulle ta på mig smidiga kläder av typ träningskläder.
 
Jag är positivt överraskad för hon var mycket bättre än jag trodde. Min erfarenhet av sjukgymnastik innan har inte varit så bra, så när hon var så här grundlig och verkligen tog sig tid att både fråga/lyssna och undersöka mig så fick jag en bra känsla. Hoppas på att jag kommer få mycket hjälp av det här.
 
Just ja, ska antagligen även vara testkanin i hennes akupunkturutbildningsgrupp på fredagar ett par veckor framöver. När hon hörde om min spänningshuvudvärk så frågade hon om jag provat akupunktur och nämnde då att de behövde subjekt att öva på(men såklart med insyn av en lärare som ser till att de gör rätt), och får då behandling gratis. Det är ju värt ett försök, är så trött på min huvudvärk så hade varit trevligt om det hjälper.
 
Nåja, nu ska jag lägga mig i badet och njuta lite. Imorrn ska jag till Malin för playdate och övernattning :D Wohoo!
 
Take care!

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0