Träningsvärk


Har tränat både tisdag(power), onsdag(core+Re-Shape) och torsdag(ATC) och har nu en träningsvärk som heter duga! Men det är sååå skönt att vara igång igen. Börjar märka av att kroppen förbättras, blir inte alls andfådd lika lätt längre(sug på den dumma ansträngningsastma!) och har mycket mer energi. Sweet!

Idag blir det tyvärr ingen träning dock eftersom jag jobbar 14-23. Men, är ändå på sjukt bra humör för min älskade Micke kommer ner i helgen trots allt! Trodde inte att han skulle göra det eftersom jag ska på kurs där uppe nästa vecka, men han skrev i någon samåkningsgrupp på fb och fick napp, så de blir flera som delar på bensinen. Åh jag kan knappt vänta!!

Efter träningen igår så bar det av till stallet. Körde Hubbe en liten vända och det gick bra bortsett från att han återigen blev rädd för soptunnorna på samma ställe som vanligt. Är så less på det för det är samma sak varje gång, ända sen vi hade en uteritt på en lektion och det luktade rök vid huset. Fjantponny... Det var sjukt mysigt dock med vitt på marken och lite lätt snöfall. Mysfaktorn var hög! Sen var Hubbe så sjukt söt i sina babyblå lindor som han fick på bakbenen ;) Broddade honom och han går rätt tätt bak så vill inte att han ska råka skära sig på broddarna.
Red Catch tillsammans med Elena som red Alexus för första gången. Han har nyss kommit tillbaka från inridningen, så det var lite spännande. Gick hur bra som helst dock. Hon red bara i sisådär en kvart så när hon gick ut arbetade jag Catch i trav och gudars vilken känsla!!! Jag red mycket nedsittning och det märks att jag har tränat upp min bålstyrka en hel del för jag satt stadigt och kunde verkligen sitta till ordentligt.
Körde en enkel övning som var riktigt effektiv vilket var att jag red en bit innanför spåret, framförallt vid kortsidorna så att han blev tvungen att lyssna. Det gjorde susen i hans svåra varv och jag tror aldrig att det har gått så bra innan.
Jag har i alla fall aldrig fått en sån känsla innan. Så nu känns det lite kul att rida honom igen :) Har varit lite bitter på honom sen min flygtur ;)

Får antagligen låna Kaptenen av Agnes på lördag så att Micke kan få rida lite medan jag rider Catch. Ska även få prova att rida Kaptenen, Agnes ville det och jag är inte den som tackar nej ^^ Hon kommer vara med och ska rida själv sen så blir ingen lång tur, men blir i alla fall en liten sväng :D

Nu ska jag hänga upp min tvätt och slänga in nästa omgång.
Later alligator!


Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0