Bataljonsövning, kaos och nytt jobb

Förra veckan hade vi övning med hela bataljonen i centrala Stockholm, vilket var både kul och lärorikt. Jag fick agera bataljonssignalist hela övningen i princip och kom ihåg varför jag tycker det är så kul att vara just signalist. Fick massor med beröm också vilket såklart aldrig är fel 😉 
Dock har veckorna innan övningen varit kaotiska eftersom vi har organiserat om. Vi har haft massa uppgifter på för lite personal. Alla på staben har påverkats av det, men det känns som att det slog extra hårt på oss istabsgruppen. Det slutade tyvärr med att min ena kollega gick in i väggen och jag har varit en hårsmån ifrån. Efter dialog med chefen känns det dock som att vi äntligen kan få ändra om rutiner och öppettider eftersom det här inte är hållbart. Håller tummarna! 

Jag har dock fått nästintill helt säkert besked på att jag fått jobbet på Swedint! Yeey! Jag börjar onsdag v14, det enda som är kvar är lite administrativt men får nog slutgiltiga beskedet inom en vecka. Jag har väldigt blandade känslor för å ena sidan älskar jag att jobba på Livbataljon, å andra sidan kommer det bli jätteskönt att slippa pendla in till Stockholm varje dag samt få möjlighet till mer personlig utveckling. 
Jag tror verkligen att det kommer vara en väldigt bra tjänst för mig och hoppas att jag kommer trivas med mina nya kollegor. 

Wish me luck! 

Hälsningar

Skriv din hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0